• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401101710511
  • خبرنگار : 50310

سرپرست شرکت توزیع برق استان:

تأمین برق پایدار در گرو پرداخت به موقع قبوض/ ادارات لرستان ۱۷۰ میلیارد بدهکارند

تأمین برق پایدار در گرو پرداخت به موقع قبوض/ ادارات لرستان ۱۷۰ میلیارد بدهکارند

ایسنا/لرستان سرپرست شرکت توزیع برق لرستان گفت: اگر تأمین برق پایدار می‌خواهیم باید صنعت برق را یاری کنیم که این یاری صرفاً با پرداخت قبوض فراهم می‌شود.

مهران امیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف ما در شرکت توزیع برق کاهش خاموشی مشترکین است که در حال حاضر شرایط نرمالی در سطح کشور نداشته و جز استان‌های رده آخر در کشور هستیم که نیاز به اصلاح دارد.

وی با اشاره به این‌که در سنوات اخیر کارهای خوبی صورت گرفته و کاهش مدت زمان خاموشی را داشتیم ولی هنوز به ایده‌آل و استاندار کشوری نرسیدیم، عنوان کرد: در این زمینه باید هزینه کرد و برنامه‌ریزی انجام داد که تعمیرات به‌موقع، اضافه کردن کلیدهای هوشمند و مانوری در شبکه و انجام تعمیرات به صورت خط گرم از جمله اهدافی است که در این راستا می‌شود به آن دست پیدا کرد.

امیری ادامه داد: بحث دوم وصول مطالبات است که می‌توان گفت تنها منبع درآمدی شرکت‌های توزیع برق وصول مطالبات است و با توجه به سیاست‌هایی که شرکت توانیر کشور امسال در پیش گرفته و مبنای پرداخت بودجه را وصول مطالبات در نظر گرفته ما در این حوزه نیز جز شرکت‌های رده آخر کشور محسوب می‌شویم درصد وصول ما بسیار پایین است.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان گفت: با توجه به نامه‌ای که وزیر نیرو خطاب به استاندار ارسال کرده مجموع بدهی ادارات استان ۱۷۰ میلیارد تومان است و استاندار نیز نامه‌ زدند و معاون اقتصادی و عمرانی درگیر شدند که ما بتوانیم مطالبات خود را وصول کنیم.

وی تصریح کرد: حدود ۳۷۰ میلیارد تومان طلب ماست که از این مقدار ۱۷۰ میلیارد تومان آن مربوط به ادارات استان است.

امیری تصریح کرد: نسبت به سایر شرکت‌های توزیع در کشور بیشترین بدهی مربوط به شرکت توزیع لرستان است، ادارات استان اگر نیازمند ارائه خدمات شرکت توزیع برق هستند نیاز است که این پشتیبانی از طرف خودشان انجام شده و بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان افزود: در برخی از ادارات بدهی‌ها چندین سال است که پرداخت نشده‌اند، اگر همکاران ما مراجعه می‌کنند همکاری کنند که ما بتوانیم با وصول این مطالبات بخشی از مشکلات صنعت برق استان را حل کنیم.

وی بیان کرد: مشترکین نیز بالای ۱۰۰ میلیارد تومان طلب از مشترکین خانگی و تجاری داریم که نیاز است که کمک کنند، مشترکینی داریم که شاید بدهی‌های آن‌ها مربوط به سال‌های گذشته است و هرچه بماند سنگین‌تر می‌شود.

امیری عنوان کرد: اگر تأمین برق پایدار می‌خواهیم باید صنعت برق را یاری کنیم که این یاری صرفاً با پرداخت قبوض فراهم می‌شود.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان افزود: ما اگر ۳۷۰ میلیارد طلب را وصول کرده و پول آن به شرکت توزیع برق استان بیاید یک انقلابی در شرکت ایجاد شده و می‌شود خیلی از تجهیزات هوشمند را انجام داد.

وی با اشاره به این‌که زمانی که خودمان را با استان‌های دیگر مقایسه می‌کنیم باید از همه جهات باشد، بیان کرد: استان‌های پیشرو در صنعت برق در کشور وقتی در رابطه با مانده مطالبات آن‌ها تحقیق می‌کنیم درصد خیلی پایینی از مانده مطالبات ماست، علی‌الرغم گستردگی و تعداد بالای مشتریکن آن‌ها که نشان می‌دهد وصول مطالبات در بین مردم آن‌ها به یک فرهنگ تبدیل شده است.

امیری ادامه داد: نیاز است در لرستان پرداخت بدهی برق به عنوان یک فرهنگ جا بیفتد که از طرف دیگر انتظار داشته باشیم حتی یک لحظه نیز برق قطع نشده و شرکت برق پایدار و با تداوم تحویل بدهد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha