• یکشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401101811800
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مدیر حوزه علمیه خراسان:

طلاب با خلق امکانات رسالت تبیینی خود را به سرانجام رسانند

طلاب با خلق امکانات رسالت تبیینی خود را به سرانجام رسانند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: نباید دنبال بهانه کمبودها باشیم بلکه باید آن امکانات را خود خلق کرده و به رسالت تبیین خویش به خوبی عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان، امروز یکشنبه ۱۸ دی در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) بیرجند، با تبیین شخصیت والای حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: اگر بخواهید همه فضائل انسانی از جمله عفت، حجاب، صدق، راستی، ایثار و از خود گذشتگی، عبادت، بندگی، خدمت به مردم و همه فضائل انسانی، را در چهره یک انسان ببینید، فاطمه(س) آن شخص نمونه است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) انسان مجسم و برای همه بشریت و مردان و زنان دنیا الگوست، تصریح کرد: وقتی چنین شخصیتی در تاریخ اسلام مطرح است، همه مسلمانان باید از ایشان در زندگی خود بهره و درس بگیرند.

خیاط با اشاره به نقش برجسته حضرت زهرا(س) که در مقابل انحراف ایستاد و به طور حساب شده‌ای مقابله کرد، افزود: اعلام به همه بشریت درباره ولایت امیر مومنان(ع) و مقابله برابر تحریف بزرگی که در حال شکل گرفتن بود، مبین رسالت تبیین آن حضرت در امتداد رسالت پیامبر(ص) است که سبب ماندگاری اسلام شد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) با وجود وضعیت جسمی شان، آنگاه که نیاز بود و شرائط ایجاب می‌کرد، با حداقل‌هایی که در اختیار داشت به جهاد تبیین پرداخت، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) درب خانه افراد می‌رفتند و حادثه غدیرخم را یادآوری می‌کردند؛ این بانوی باعظمت تاریخ، بارها این کار را تکرار کرد و مواجهه حضوری و چهره به چهره داشت تا در آینده کسی مدعی نشود که چرا یادآور این واقعه باشکوه نبودید.

وی با اشاره به اجازه ندادن برای ملاقات با حضرت زهرا(س) که به نوعی ترویج انحراف صورت گرفته بود، بیان کرد: ورود و ملاقات آن‌ها نیز به واسطه حضرت علی(ع) بود که خودش یک نکته است و در واقع تهدید را به فرصت تبدیل کردند.

خیاط با اشاره به حدیث « فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی» از پیامبر گرامی اسلام(ص) و اعلام عدم رضایت ایشان از کسانی که انحراف ایجاد کردند، بیان کرد: حضور در مسجد، اعلام انحراف انجام شده، تبیین مسائل، گریه‌های شب و روز و روشنگری‌های ایشان، از دیگر مصادیق جهاد تبیین آن حضرت بود.

مدیر حوزه علمیه خراسان تشییع غریبانه آن حضرت را نیز در ادامه همان جهاد تبیین عنوان و اظهار کرد: ایشان لحظه‌ای از پای ننشست و از کمترین امکانات برخوردار بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha