• یکشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401102516940
  • خبرنگار : 50160

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان:

علوفه مورد نیاز حیات‌ وحش استان زنجان تامین شده است

علوفه مورد نیاز حیات‌ وحش استان زنجان تامین شده است

ایسنا/زنجان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با اشاره به ذخیره علوفه موردنیاز حیات وحش از آمادگی کامل این اداره‌کل برای تامین تغذیه گونه‌های جانوری در دشت‌های استان خبر داد.

محمدرضا یافتیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تدابیر لازم برای توزیع علوفه برای حیات وحش به ویژه آهوان در مناطق حفاظت شده فیله خاصه و سرخ‌آباد با توجه به پیش‌بینی هواشناسی استان و بارش برف و کاهش شدید دما اندیشیده شده است.

وی با اشاره به حضور شبانه‌روزی محیط‌بانان در مناطق تحت پوشش استان، تصریح کرد: محیط‌بانان سخت‌کوش محیط‌زیست استان شبانه‌روزی زیستگاه‌های حیات‌ وحش را پایش می‌کنند و در صورت نیاز به توزیع علوفه و سایر اقدامات مورد نیاز، اقدام لازم صورت می‌گیرد.

یافتیان با اشاره به ذخیره علوفه مورد نیاز حیات وحش از آمادگی کامل این اداره‌کل خبر داد و افزود: با توجه به اینکه استان زنجان از مناطق سردسیر کشور بوده و احتمال بارش‌های سنگین برف وجود دارد، پیش‌بینی‌های لازم برای تهیه علوفه صورت گرفته که در زمان بارش برف در بین حیات‌وحش توزیع خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با بیان اینکه طی سال‌های گذشته بیشترین توزیع علوفه در زمان بارش برف برای آهوان مناطق حفاظت شده سرخ‌آباد و فیله‌خاصه صورت گرفته است، ادامه داد: تنها بازماندگان آهوان شمال‌غرب کشور در دشت آهوان سهرین زندگی می‌کنند و این منطقه از مناطق سرد و برف‌گیر استان است.

یافتیان گفت: باتوجه به اینکه در فصل زمستان و زمان بارش برف شرایط زندگی حیات‌وحش سخت شده و احتمال نزدیک شدن آنها به مناطق مسکونی و راه‌های ارتباطی وجود دارد. انتظار داریم دوست‌داران محیط‌زیست در هنگام رانندگی در این مناطق مراقب حیات وحش باشند و از تهدید گونه‌های جانوری خودداری کنند و در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به نزدیک‌ترین واحد محیط‌زیست استان اطلاع داده و یا از طریق شماره تلفن‌های ۳۳۵۴۱۰۰۲ و ۰۹۳۹۲۸۸۸۶۵۷ اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha