• دوشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401102617866
  • خبرنگار : 50295

یوگا موثر در کاهش استرس

یوگا موثر در کاهش استرس

ایسنا/زنجان رئیس کمیته یوگا استان زنجان گفت: یوگا در سلامتی بدن و ذهن تاثیرات فوق العاده‌ای داشته و تمرینات یوگا تک‌تک سلول‌های بدن را به چالش می‌کشد که همراه با تمرکز ذهن است.

احمد قربان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ورزش یوگا و اهمیت آن، اظهار کرد: یوگا یک روش کهن برای سلامت جسم و ذهن است که در پنج هزار سال پیش در هند باستان شکل گرفته و کلمه یوگا عبارتی سانسکریت به معنای اتحاد و یکی شدن است که منظور از یکی شدن، هماهنگی بین جسم و ذهن است. همچنین تمرینات یوگا شامل انجام وضعیت‌های  بدنی است که در حین انجام آن توجه خاصی به تنفس دارد.

وی با بیان اینکه حرکات یوگا به گونه‌ای طراحی شده که تمرینات آن باعث انعطاف اندام‌ها، کارکرد بهتر اعضای بدن، کاهش استرس و افزایش نشاط درون در فرد می‌شود، افزود: امروز مشکلات زیادی جسم و ذهن افراد را درگیر کرده و یوگا در سلامتی بدن و ذهن تاثیرات فوق العاده‌ای داشته و تمرینات یوگا تک‌تک سلول‌های بدن را به چالش می‌کشد که همراه با تمرکز ذهن است.

بنیان‌گذار یوگا در استان زنجان تصریح کرد: هدف تمرینات آسانا در یوگا حفظ سلامت و کسب قدرت بدنی است که این تمرینات برای همه سنین مناسب هستند و تمرینات آسانا بسیار جامع بوده و با گذشت زمان باعث تمرکز می‌شود به صورتی‌که سیستم‌های درونی و بیرونی بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرند و غدد داخلی بدن هم عملکرد بهتری پیدا می‌کنند.

قربان‌زاده با بیان اینکه با پیشرفت تکنولوژی متأسفانه شاهد هستیم که روز به روز بر دامنه بیماری‌های روحی و روانی افزوده می‌شود، گفت: یوگا نیاز جامعه امروز است و هر شخص می‌تواند با روزانه حداقل ۴۵ دقیقه یوگا سلامتی لازم را به دست آورد. همچنین امروز در سازمان‌های توسعه یافته دنیا توجه به امر آرام‌تنی جسم و روان در اولویت است که باید این مقوله در کشور ما نیز با جدیت دنبال شود؛ چراکه امروز کشور ما علاوه بر پیری جمعیتی با پدیده‌ای به نام بی‌انگیزه‌ای سازمانی نیز مواجه است که خروجی آن هم به کل جامعه تزریق شده و جامعه‌ای بی حال و افسرده خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha