• شنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401110100048
  • خبرنگار : 50163

سرنوشت یک شهر معطل تصمیم ۷ نفر

سرنوشت یک شهر معطل تصمیم ۷ نفر

ایسنا/زنجان جلسه انتخاب شهردار ابهر باز هم بی‌نتیجه ماند.

بر اساس ماده ٨٠ قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور یکی از وظایف شورای اسلامی شهر انتخاب شهردار برای مدت چهار سال برای شهرهای محل خدمت است، موضوعی که در دور جدید خدمت شورای اسلامی در ابهر با چالش‌ها و حاشیه‌های فراوانی روبه‌رو بوده است.

شورای شهر ابهر همزمان با روی کار آمدن، امیر قهرمانیان را به عنوان سرپرست و امیرهوشنگ نوری‌آرا را به عنوان گزینه تصدی صندلی شهرداری ابهر معرفی کردند، گزینه‌ای که حاشیه‌های فراوانی را چه در درون شورا و چه در بین مردم ایجاد کرد که در نهایت به استعفای یکی از اعضای شورا و شهردار انتخابی انجامید.

اعضای شورای اسلامی شهر ابهر در ادامه روند انتخاب شهردار این شهر، رحمت یوسفلی شهردار سابق صائین‌قلعه را به عنوان گزینه منتخب خود به استانداری معرفی کردند که یوسفلی نیز پس از معطلی دو ماهه در نهایت انصراف خود را از این صندلی پرحاشیه اعلام و دوباره شورای اسلامی شهر ابهر را به مشکل انتخاب شهردار بازگرداند.

در ادامه انتخاب‌های سریالی این بار اعضای شورا مجید زارع‌پور را به عنوان گزینه پیشنهادی به استانداری معرفی کردند که پس از گذشت مدت زمان طولانی هنوز هم صلاحیت وی مورد تایید قرار نگرفته و در نهایت وی نیز رد صلاحیت شد.

با توجه به حاشیه‌های ایجاد شده اعضای شورای اسلامی شهر ابهر در نهایت علیرضا عباس‌نیا را به عنوان شهردار ابهر انتخاب کردند اما گویا این انتخاب چندان به مذاقشان خوش نیامده و در نهایت وی را برکنار کردند که همین موضوع سرآغاز سایه انداختن دوباره حاشیه‌ها بر سر شورای شهر ابهر در انتخاب شهردار شده است.

اعضای شورای اسلامی شهر ابهر برای انتخاب دوباره شهردار دست به کار شدند که در نهایت قرار بر این شد که شهردار منتخب از بین پنج گزینه انتخاب شود اما گویا هفت عضو شورا در این حوزه نمی‌توانند به اتفاق نظر برسند و سرنوشت یک شهر را به اختلاف سلیقه‌های خود گره زده‌اند.

شورای شهر ابهر وعده انتخاب شهردار در روز چهارشنبه را داه بودند که طبق وعده‌ها جلسه برای انتخاب شهردار برگزار شد اما به دلیل حضور نیافتن سه عضو جلسه از رسمیت افتاد  موضوعی که به خوبی بیان‌گر اختلاف نظر شدید و دو دستگی در شوراست تا جایی که اغلب ابهری‌ها به این باور رسیده‌اند که شورای شهرشان ۴ به سه شده‌اند.

با توجه به همین موضوعات سوالی که مطرح است این است که تا کی باید سرنوشت یک شهر ۱۰۰ هزار نفری در این روزهای حساس به تصمیم هفت نفری گره بخورد که حتی در بین خودشان نیز نمی‌توانند اختلافات را حل کنند.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام شورای شهر ابهر از بین پنج گزینه پیشنهادی برای شهرداری دو نفر انصراف خود را اعلام کرده‌اند و شنبه مجددا جلسه برای انتخاب شهردار برگزار خواهد شد که باید دید آیا این جلسه نتیجه خوب برای ابهری‌ها در می خواهد داشت و یا روز از نو روزی از نو خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha