• شنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401110100230
  • منبع : نمایندگی همدان

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

تولیدات علمی مؤسسه امام(ره) به دانشگاه‌های برجسته کشور منتقل شود

تولیدات علمی مؤسسه امام(ره) به دانشگاه‌های برجسته کشور منتقل شود

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد: امروز باید فکر اصیل اسلامی منتقل شود، تولیدات علمی که در مؤسسه امام(ره) وجود دارد باید به دانشگاه‌های برجسته کشور به ویژه به دانشگاه بوعلی‌سینا منتقل شود.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی شنبه یکم بهمن‌ماه در همایش بزرگداشت علامه محمدتقی مصباح‌یزدی و آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان همدان که هم اکنون در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه سخن گفتن از علامه مصباح‌یزدی بسیار سخت است‌، افزود: علمای بزرگی داریم که از نظر اخلاقی و علمی ستودنی هستند و می‌توانند الگوی جوانان قرار گیرند و یکی از این بزرگان علامه مصباح‌یزدی است. 

وی با اشاره به اینکه وی ویژگی‌های برجسته بسیاری داشت، مطرح کرد: تواضع در وجود علامه مصباح بسیار برجسته بود، تواضع وی از جنس خروج از بیت بود و تواضعش محاسبه‌گرانه نبود.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه وی از نظر علمی صاحب‌نظر است، تصریح کرد: علامه‌مصباح‌ تصور دقیقی از مسائل داشت و حرفی که می‌زد بر دل می‌نشست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه وی در عرصه‌های سیاسی موضع گیری می‌کرد، ادامه داد: علامه پیش از انقلاب اسلامی نیز به درستی در مواقعی موضع‌گیری‌های کارسازی داشت. 

وی در ادامه گریزی به جشنواره رسانه‌ای ابوذر زد و گفت: ابوذر فریادرس، عدالتخواه و مطالبه‌گر است و کار رسانه‌ای برای خدا انجام می‌داد و دنبال منافع شخصی نبود.

شعبانی‌موثقی اضافه کرد: رسانه‌های امروز نیز باید در مسائل و انحرافات اجتماعی ابوذروار ورود کرده و مطالبه‌گری در راستای عدالت داشته باشند، علامه مصباح‌ هم اینگونه بود و دنبال مسائل شخصی نبود، نگاه جامع وی زبانزد بود.

وی با اشاره به اینکه امروز بازگشت راستین به قرآن را نیاز داریم، افزود: فتنه‌ها و آسیب‌های اجتماعی با بازگشت به قرآن به سکوت و آرامش تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علامه مصباح‌ با وجود شخصیت برجسته به کوچکترین شهرها و روستاها برای تبلیع و تبیین می‌رفت، تصریح کرد: وی هیچ وقت از جهاد تبیین غفلت نکرد و در این راه همیشه پیشگام بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه باید فکر اصیل اسلامی را به جامعه منتقل کنیم، گفت: تولیدات علمی که در مؤسسه امام(ره) وجود دارد، باید به دانشگاه‌های برجسته کشور به ویژه به دانشگاه بوعلی‌سینا منتقل شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha