• دوشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401110302315
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

اهداکنندگان خون اصفهانی به خط شوند

اهداکنندگان خون اصفهانی به خط شوند

ایسنا/اصفهان مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از فعالیت مرکز اهدای خون خواجو در روز جمعه خبر داد و گفت: در حال حاضر ذخیره خون استان ۵ روز است که هنوز بحرانی نیست، اما نیاز به مراجعه اهداکنندگان خون داریم.

علی فتوحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به علت کاهش ذخایر خونی در جمعه پیش‌رو ( ۷ بهمن‌ماه)، مرکز اهدای خون خواجو از ساعت ۹ تا ۱۳ دایر و آماده خدمت‌رسانی به اهداکنندگان خون است.

وی ذخیره خون کنونی استان اصفهان را ۵ روز اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ذخیره خون استان ۵ روز است، درحالی‌که در شرایط عادی باید بین ۷ تا ۸ روز باشد. هنوز وضعیت ذخیره خون استان بحرانی نیست، اما نیاز داریم شرایط بهتر شود و اهداکنندگان بیشتر مراجعه کنند.

وی با اعلام اینکه معمولاً در فصل سرما تعداد مراجعه‌کنندگان خون کاهش پیدا می‌کند، افزود: در دی‌ماه سال جاری حدود  ۱۳ هزار و ۲۵۳ نفر جهت اهدا خون به پایگاه‌های استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۴۸ نفر موفق به اهدا خون شدند. همچنین آمار اهدای خون مستمر ۶۱.۲ درصد و درصد اهدای خون بانوان ۳‌. ۱۷ درصد است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه همچنان میزان اهدای خون بانوان کافی نیست، گفت: زمانی که بانوان برای اهدا خون مراجعه می‌کنند ابتدا تست هموگلوبین از آن‌ها گرفته می‌شود تا باور غلط کم‌خونی آن‌ها برطرف شود و سپس اگر شرایط اهدای خون را داشته باشند از آن‌ها خون‌گیری می‌شود.

فتوحی با تأکید بر اینکه هر فرد می‌توانند در سال ۳ بار اهدا خون انجام دهد، افزود: در ۱۰ماهه امسال نسبت به سال گذشته، ۴.۸ درصد رشد خون‌گیری داشتیم، به‌طوری‌که در این ۱۰ ماه ۱۴۵ هزار ۴۱۵ نفر به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کردند و از این تعداد ۱۱۶ هراز و ۵۳۹ نفر موفق به اهدا خون شدند.

وی میزان اهدای خون مستمر در ۱۰ ماه نخست امسال را ۵۸.۱ اعلام و خاطرنشان کرد: بانوان ۱۴.۳ درصد از اهداکنندگان خون را تشکیل می‌دهند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در خاتمه از شهروندان خواست با مراجعه مستمر برای اهدای خون، یاری‌گر بیماران و نیازمندان خون و فرآورده‌های خونی باشند.

انتها پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha