• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401110805904
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

تشریح وضعیت اعتبارات چهارمحال و بختیاری در لایحه بودجه ۱۴۰۲

تشریح وضعیت اعتبارات چهارمحال و بختیاری در لایحه بودجه ۱۴۰۲

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری، لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را در راستای سیاست‌های کلی برنامه هفتم دانست و گفت: رشد اقتصادی توام با عدالت، بهبود معشیت مردم، اصلاح ساختار بودجه با هدف شفافیت در درآمدها و هزینه ها، توجه ویژه به طرح‌های پیشران و اثرگذار اقتصادی، رعایت آمایش سرزمین و توجه به جوانان و خانواده در لایحه فوق مورد تاکید جدی قرار گرفته است.

علی شهریارپور در گفت و گو با ایسنا، رفع ناترازی منابع و مصارف دولت را از رویکردهای اصلی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اعلام و اظهار کرد: نتیجه چنین رویکردی می‌تواند جلوگیری از اضافه برداشت از بانک‌ها و بانک مرکزی به منظور کاهش رشد پایه پولی و در نتیجه کنترل نرخ تورم در آینده‌ای نزدیک باشد.

وی رفع عوامل اخلال‌زای تولید و ارتقای بهره‌وری در بخش‌های مختلف برای تداوم‌بخشی رشد و ایجاد ثبات اقتصادی را از دیگر رویکردهای اصلی لایحه بودجه عنوان کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به اقدامات دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اهداف بودجه سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید زمینه‌های لازم را برای استفاده از ظرفیت بخش‌های غیر دولتی به ویژه مشارکت سرمایه‌گذاران و منابع بانکی به منظور تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه تمام فراهم کنند.

وی ادامه داد: در خصوص اولویت‌بندی طرح‌ها برای بهره‌مندی از منابع بودجه نیز اجرای طرح‌های پیشران و توسعه‌ای و همچنین طرح‌های مبتنی بر آمایش سرزمین از اولویت بیشتری در مقایسه با سایر طرح‌ها برخوردار خواهند بود.

شهریارپور با  تشریح  ارقام استانی مندرج در جدول شماره ۱۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، گفت: میزان اعتبارات هزینه‌ای چهارمحال وبختیاری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ معادل ۷۱۲۹ میلیارد ریال است که ۱.۹۱ درصد از کل اعتبارات هزینه‌ای استان‌های کشور را تشکیل داده و در مقایسه با اعتبارات هزینه‌ای سال جاری از رشدی معادل ۳۳.۳ درصد برخوردار است.

وی همچنین میزان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای چهارمحال و بختیاری از محل منابع اعتباری مختلف را در لایحه بودجه برابر ۱۳۷۳۹ میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار در مقایسه با ارقام مشابه سال جاری رشدی معادل ۱۸ درصد را نشان می‌دهد و نمی تواند نیاز اعتباری بیش از ۸۰۰ پروژه نیمه تمام استان را پوشش دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha