• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401111813662
  • خبرنگار : 50126

سیمای طبیعی و حیات وحش ایلام را اینجا ببینید

زیست ۳۴ راس گوزن زرد در ایلام

زیست ۳۴ راس گوزن زرد در ایلام
عکس تزیینی است

ایسنا/ایلام سرپرست محیط زیست ایلام گفت: موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان یک مکان علمی و آموزشی و فرهنگی بوده و به عنوان نمودی از محیط زیست استان بازدید از آن رایگان است.

«علیرضا محمدی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: استان ایلام ۱۴۳ هزار و ۲۷۵  هکتار مناطق تحت مدیریتی شامل ۴ منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ، کبیرکوه ، دینارکوه و کولگ است و غار خفاش، چشمه قیر آثار طبیعی جذاب برای علاقمندان این حوزه است.

وی با بیان اینکه در محیط زیست ایلام ۴۴ گونه پرنده   و بالغ بر ۱۰۰۰ گونه گیاهی وجود دارد، گفت: ۱۵ اکیپ حفاظت در سطح اداره کل در راستای صیانت از محیط زیست وجود دارد.

سرپرست محیط زیست ایلام با اشاره به سایت گوزن زرد ایلام، تصریح کرد: این سایت یکی از موفق‌ترین سایت‌های کشور است و امروز ۳۴ راس گوزن زرد در آن زندگی می‌کنند و در آن تکثیر انجام می‌شود.

محمدی تاکید کرد: موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان یک مکان علمی ، آموزشی و فرهنگی و نمودی از محیط زیست استان است که  همواره مورد بازدید رایگان قرار می‌گیرد و بازدیدکنندگان را با سیمای حیات وحش آشنا می‌کند ، در نوروز ۱۰۴۱ گذشته ۱۵ هزار نفر از آن بازدید کردند.

وی با اشاره به افتتاح اولین خانه محیط زیست ایلام، گفت: دانش‌آموزان، دانشجویان و سازمان‌های مردم‌نهاد زیست محیطی می‌توانند از این مکان استفاده کنند و دارای کتابخانه ، محتوای آموزشی مناسب و فضای مناسب برای جلسات زیست محیطی است.

سرپرست محیط زیست استان ایلام با بیان اینکه آزمایشگاه آب و خاک وهوا در محل اداره کل وجود دارد و کارشناسان به صورت مستمر پایش را انجام می‌دهند، گفت: ۸ ایستگاه سنجش آلایندگی در استان فعال است و به طور دقیق میزان ذرات معلق در هوا را پایش در زمان وجود آلودگی به اطلاع مراجع ذی‌ربط رسانده می‌شود.

محمدی از وجود سیستم‌های تصفیه خانه در واحدهای تولیدی خبر داد و تصریح کرد: ۶ آزمایشگاه در این زمینه داریم و ۱۲ سیستم بی‌خطر ساز در مراکز درمانی و ۳ بیمارستان امام علی (ع) ایلام، ولیعصر دره‌شهر و بیمارستان مهران فعال است.

وی تاکید کرد: ۲۲ ایستگاه آلودگی سنجی بر روی رودخانه‌های استان وجود دارد و سامانه الکترونیکی ۱۵۴۰ همیشه جوابگوی ترتیب اثر دادن به شکایات مردمی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha