• سه‌شنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401112518973
  • منبع : نمایندگی اردبیل

آغاز پرواربندی ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین در کشت و صنعت مغان

آغاز پرواربندی ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین در کشت و صنعت مغان

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: عملیات پرواربندی ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین در این مجتمع برای تامین گوشت مورد نیاز بازار آغاز شده است.

قاسم محمدی ۲۵ بهمن در گفت و گو با خبرنگاران از آغاز عملیات پرواربندی دام سبک و سنگین در این مجتمع خبرداد و گفت: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به عنوان قطب تولید قراردادی گوشت در شمال غرب کشور انتخاب شده و در این راستا برای تولید بیشتر، عملیات پرواربندی ۱۰ هزار راس دام سنگین و ۱۰۰ هزار راس دام سبک در شرکت آغاز شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، برای تنظیم بازار گوشت کشور و حمایت از مصرف کنندگان و کنترل گرانی، تعدادی از دام‌های پرواری سنگین اخیر بارگیری و در کشتارگاه‌های تهران ذبح و به بازار هدف عرضه شده است.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر بازار کشور نیاز مبرم به گوشت گوسفند دارد، اضافه کرد: برای پاسخگویی به نیاز جامعه هدف فاز اول پرواربندی دام سبک با ۲۰ هزار راس و در فازهای بعدی به ۱۰۰ هزار راس خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در ادامه اضافه کرد: نهاده‌های دامی برای اجرای این طرح با حمایت شرکت پشتیبانی امور دام کشور و از طریق اتحادیه دامداران استان اردبیل تامین شده و دام‌ها پس از پرواربندی تحویل شرکت پشتیبانی امور دام می‌شود.

محمدی اظهار کرد: با سرمایه‌گذاری در سامانه‌های مدرن و مکانیزه آبیاری برای احیای اراضی کشت و صنعت و دامپروری مغان گام‌های مهم و زیربنایی برداشته شده که تحقق و بهره برداری از آنها منجر به تحول اقتصادی بزرگ در شرکت خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه سه هزار هکتار زمین دیم در مجتمع کشت و صنعت مغان وجود دارد، خاطرنشان کرد: یک هزار هکتار از این زمین ها زهدار است و تلاش بر این است اراضی دیم این شرکت به آبی تبدیل شود تا ضمن افزایش تولید، تغییر الگوی کشت هم مدنظر قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ادامه داد: احداث جایگاه‌های خشک، مرکز تغذیه، گوساله دانی، سیلوی خندقی، حوضچه‌ و آبگیر ایستگاه پمپاژ، نهالستان و باغ مادری، باغ الگویی متراکم، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار به میزان ۶۵۰ هکتار، تکمیل زنجیره ارزش همچون راه‌اندازی خطوط تولید روغن زرد کره حیوانی، ماست موسیر و همچنین راه اندازی شیشه پرکنی تمام اتوماتیک روغن زیتون از جمله برنامه‌هایی است که در شرکت اجرا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha