• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401120201489
  • منبع : نمایندگی گیلان

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان تاکید کرد

ضرورت صیانت و احیای زبان و فرهنگ بومی - محلی

ضرورت صیانت و احیای زبان و فرهنگ بومی - محلی

ایسنا/گیلان مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان، از ضرورت صیانت و احیای فرهنگ بومی - محلی گفت.

سید جلیل میرعظیمی امروز، در مهرواره بومی - محلی تی تی(شکوفه) که به مناسبت روز زبان مادری در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزار ‌شد، به اهمیت پاسداشت فرهنگ‌ بومی‌ و محلی اشاره و با مهم ارزیابی کردن صیانت از داشته‌های فرهنگی و زبان مادری، گفت: زبان، شناسنامه ملت‌هاست و لازم است با صحبت کردن و آگاهی از ظرافت‌های پیدا و پنهان آن، معرف سرزمین و زبان مادری باشیم.

وی ادامه داد: گیلان، زادگاه چهره‌های برجسته چون میرزا کوچک جنگلی، شیون فومنی، مجید سمیعی و... است که در عرصه‌های مختلف، نقش به سزایی در ارتقاء جایگاه ایران و گیلان داشته‌اند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از شهدای والامقام گیلانی نیز به نیکی یاد کرد و با خاطرنشان کردن دین مداری گیلانیان، اظهار ‌کرد: وجود حرم مطهر امامزادگان در این استان، بیانگر وطن قرار ‌گرفتن این دیار از سوی اولیا و استقبال مردم گیلان از شخصیت‌های دینی است.

میرعظیمی همچنین از ضرورت صیانت و احیای فرهنگ بومی - محلی گفت و با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در میان کودکان، نوجوانان و خانواده ها،‌ افزود: برگزاری مهرواره «تی تی» گامی در همین مسیر محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، اجرای سرود «گیلان»، قصه‌گویی مربی مسئول و عضو نوجوان کانون، اجرای نمایش عروسکی و ‌هنرنمایی گروه موسیقی سنتی از دیگر برنامه‌های این مهرواره بود.

مهرواره «تی تی» با مشارکت ادارات کل کانون پرورش فکری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و سازمان فرهنگی،‌ اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برگزار شد و با رونمایی از گنجینه‌های سرزمین مادری و آشناسازی نسل کودک و نوجوان با پیشینه و داشته‌های فرهنگی همراه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha