• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401120704856
  • خبرنگار : 50528

نمایش سردیس اسطوره‌های شاهنامه در گالری اکنون

نمایش سردیس اسطوره‌های شاهنامه در گالری اکنون

ایسنا/اصفهان دومین نمایشگاه گروه هنری پیکره با محوریت ساخت سردیس شخصیت‌های اسطوره‌ای شاهنامه، تا هشتم اسفندماه در گالری «اکنون» اصفهان برپا است.

احسان ضیاء، کیوریتور نمایشگاه گروه هنری پیکره در گفت‌وگو با ایسنا و با اشاره به اینکه ۱۲ ماکت در این نمایشگاه ارائه‌شده‌اند، اظهار کرد: هر هنرمند برای ارائه اثر خود در این نمایشگاه، ابتدا یکی از شخصیت‌های شاهنامه فردوسیِ بزرگ را انتخاب کرده و بر اساس اشعار و متون موجود و همچنین با توجه به خلاقیت خود، کاراکتری را خلق کرده و در حین نمایشگاه نسبت به ساختن سردیس آن شخصیت اقدام می‌کند که مخاطبان نیز مراحل ساخته‌شدن این کاراکترها را تماشا می‌کنند.

او ادامه داد: این سردیس‌ها در یک و نیم برابر مقیاس انسانی و در اندازه شهری ساخته می‌شوند و با توجه به کیفیت آثار، برای نصب آن‌ها در مکان‌های مختلف شهر در پی رایزنی با شهرداری یا اسپانسر نیز خصوصی هستیم.

نمایش سردیس اسطوره‌های شاهنامه در گالری اکنون

سرپرست گروه هنری پیکره گفت: اولین ورک‌شاپ(کارگاه آموزشی) گروه هنری پیکره، ارائه اثر از روی مدل زنده بود و استودیو ویزیت دومین نمایشگاه این گروه هنری است که هنرمندان نقاش، طراح و گرافیست در آن حضور دارند و همگی نیز در زمینه مجسمه‌سازی دارای سابقه هستند.

این هنرمند اضافه کرد: منا صادق، آسیما امامی، رضاخرمی، مسعود شیردوانی، سارا نویدبخش، محسن دری، سحر امیدی، سارا محمدی، جواد محبی، پویا گل‎مهر، علیرضا صادقی‎نژاد و احسان ضیا هنرمندان حاضر در این ورک‌شاپ هستند.

ضیاء با بیان اینکه ساخت سردیس‌ها بعد از ظهر امروز به پایان می‌رسد و مخاطبان می‌توانند نمونه‌های نهایی را مشاهده کنند، گفت: زال، فریدون، کیومرث، گردآفرید، پوران‌دخت، آرش کمانگیر، جمشید، کاوه آهنگر، رودابه، اسفندیار، ضحاک و سهراب، شخصیت‌هایی هستند که مجسمه آن‌ها در این ورک‌شاپ ساخته شده است.

او ادامه داد: در روز پایانی نمایشگاه نیز اساتید مجسمه‌سازی و مفسران ادبی حضور خواهند داشت و درباره شخصیت‌های شاهنامه و ابعاد فنی آثار گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، علاقه‌مندان برای تماشای این آثار می‌توانند تا ۸ اسفندماه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ به گالری اکنون، واقع در اصفهان، پل مارنان، پلاک ۱۵۳ مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha