• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401120906513
  • خبرنگار : 50177

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان:

۷۵۰ مربی طرح امین در مدارس لرستان فعالیت دارند

 ۷۵۰ مربی طرح امین در مدارس لرستان فعالیت دارند

ایسنا/لرستان معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: ۷۵۰ مربی طرح امین در مدارس استان فعالیت دارند.

امین رسولی امروز نهم اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌های خوبی در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان انجام شده است، اظهار کرد: در راستای جهاد تبیین بیش از ۵۰۰ همایش و  نشست بصیرت افزایی در مدارس استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۴۰ هزار اردوی تربیتی راهیان پیشرفت با هدف آشنایی دانش‌آموزان با صنایع و واحدهای تولیدی لرستان در حال اجراست.  

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان از اجرای طرح سکوی ایران قوی در کانون‌های تربیتی آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای شناسایی استعداد برتر در مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرورش لرستان برگزار شده است، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در بحث فرهنگی هنری مغفول مانده حضور کمرنگ هنرمندان در این برنامه‌هاست که در این راستا هیات اندیشه‌ورز هنری و فرهنگی را تشکیل دادیم و با نگاه به مقوله فرهنگ و هنر جلسات خوبی را برگزار کردیم.

رسولی با بیان اینکه پویش سراسری " کتاب‌خوانی هیس‌طوری" یکی از برنامه‌های مهم و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شود که خوشبختانه لرستان در این پویش حائز رتبه سوم کشوری شده است، افزود: در این پویش ۱۰ هزار دانش‌آموز لرستانی در راستای جهاد تبیین مطالعه می‌کنند.

وی ادامه داد: در لرستان ۱۷۰۰ نفر در مدارس استان برای تربیت دانش‌آموزان فعالیت دارند که از این تعداد ۶۰۰ معاون پرورشی، ۷۰۰ مربی تربیتی و پرورشی و مابقی مشاور هستند که در مناطق ۲۴ گانه آموزش و پرورش لرستان هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: همچنین ۷۵۰ مربی "طرح امین" در مدارس استان فعالیت دارند که در هر مدرسه یک مربی طرح امین حضور دارد و مباحث اعتقادی و احکامی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.

رسولی با بیان اینکه معتقدم نیروی پرورشی قوی نداریم اما برای تقویت این حوزه از نیروهای جوان در معاونت پرورشی آموزش و پرورش لرستان استفاده شده و به سمت جوانگرایی رفتیم تا بتوانیم ارتباط بهتری با دانش‌آموزان برقرار کنیم، گفت: برای آشنایی بهتر دانش‌آموزان با مسائل روز درس "تفکر و سواد رسانه‌ای" توسط مربیان تدریس می‌شود و در راستای تقویت این مربیان نیز کلاس‌های سواد رسانه‌ای برگزار شده است.

وی در خصوص برنامه‌های قرآنی در آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: در طرح تربیت حافظان قرآن، تاکنون ۱۴ هزار  دانش آموز  برای حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم با محوریت ۱۴ دارالقرآن در سطح استان در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha