• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401120906664
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

تشکیل ۲۴ تعاونی دانش‌بنیان در لرستان

تشکیل ۲۴ تعاونی دانش‌بنیان در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به تشکیل ۲۴ تعاونی دانش بنیان در استان گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی این تعاونی‌ها درآمدزایی و ایجاد اشتغال است.

علی جهانی نهم اسفند با بیان اینکه تعاونی‌های دانش‌بنیان، مؤسسات کوچک هستند که با هدف تجاری‌سازی نوآوری‌ها، توسعه و بومی‌سازی فناوری‌ها تشکیل می‌شوند، اظهار کرد: این تعاونی‌ها می‌توانند با توجه به حضور افراد نخبه و کارآفرین منجر به درآمد زایی و فن‌آوری در تولید و در نهایت ایجاد اشتغال در استان شوند.

وی به تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان در استان اشاره کرد و افزود: امسال ۲۴ تعاونی در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان تشکیل و به ثبت رسید که ۳۹۲ نفر اعضای این تعاونی‌ها را تشکیل می‌دهد.

جهانی یکی از راه‌های ایجاد اشتغال پایدار را تشکیل تعاونی‌های دانش بنیان دانست و گفت: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف می‌توانند به منظور دستیابی به فن‌آوری‌های نو و با تکیه بر اندیشه و کارآمدی دانش پژوهان به تشکیل شرکت‌های تعاونی در بخش‌های کشاورزی و صنعت و خدمات در قالت شرکت‌های دانش بنیان روی آورند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به توسعه روستاها در سطح استان با توجه به پتانسیل آن روستا اشاره و بیان کرد: در همین راستا ۳۲۸ روستا تعاون امسال تشکیل و به ثبت رسیدند که بیش‌از ۲۰۰۰ نفر عضو دارند.

وی گفت: با تشکیل این تعاونی‌ها زمینه امرار معاش روستاییان و عرضه محصولات تولید شده آنان به بازار فراهم می‌شود.

جهانی آموزش و مهارت اعضای تعاونی را مهم‌ترین راه پایداری دانست و بیان کرد: با هدف توانمندسازی شرکت‌های تعاونی در سطح استان  ۱۸ هزار ۹۶۰ نفر ساعت آموزش حضوری و ۸۲۲۵ نفر ساعت آموزش مجازی ویژه تعاونگران و کارشناسان بخش تعاون در سالجاری انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به پرداخت تسهیلات به شرکت‌های تعاونی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۵۲ طرح تعاونی به مبلغ ۵۱۳ میلیارد ریال طی سه مرحله توسط کارگروه استانی و تأیید نهایی توسط کارگروه ستادی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی  از محل تفاهم نامه اعتباری  سه جانبه با بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری به تصویب رسیده و در مرحله پرداخت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha