• شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401121309370
  • خبرنگار : 50310

نماینده مردم در مجلس:

۱۵ خانه بهداشت در پلدختر افتتاح شد/ حضور ۲۱ پزشک متخصص در شهرستان

۱۵ خانه بهداشت در پلدختر افتتاح شد/ حضور ۲۱ پزشک متخصص در شهرستان

ایسنا/لرستان نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۱۵ خانه افتتاح و تجهیز شده و پزشکان عمومی به صورت ثابت یا چند روز در هفته در این مناطق حضور دارند و با حضور در روستا این خدمات را به مردم ارائه می‌دهند.

سیدحمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که حوزه بهداشت و درمان سه رکن دارد، اظهار کرد: یکی بحث ابنیه و ساختمان، دوم تجهیزات و سوم نیروی انسانی است، هرکدام از این‌ها اگر باشد و دیگری نباشد ممکن است کار با مشکل مواجه شود.

وی ادامه داد: در این حوزه یکی بحث توسعه بیمارستان امام(ره) پلدختر، اورژانس ۵۰ تختخوابی پلدختر، کلینیک تخصصی که قبلاً در داخل بیمارستان بود که جدا و ساخته شد و پزشکان در آن مستقر شدند، ایجاد بخش ICU و NICU، دیالیز و ... را داشتیم.

کاظمی افزود: به تجهیزات دیگری نیز نیاز داریم با توجه به دوری مسافت پلدختر با شهرهای همسایه دارای امکانات برای مردم خیلی سخت است که برای MRI و سی‌تی‌اسکن و تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی به شهرهای دیگر بروند که با کمک دولت به یک نقطه تقریباً نسبی رسیدیم.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان معمولان در حال حاضر درمانگاه شبانه‌روزی دارد اما به شبکه بهداشت، بیمارستان و امکانات پزشکی مستقل نیاز دارد که حداقل بتواند نیازهای پزشکی اولیه را به مردم پاسخ بدهد.

وی با اشاره به این‌که ۱۳ پایگاه اورژانس و سه پایگاه نیز در حال ساخت داریم که در این زمینه دومین شهرستان در استان هستیم، تصریح کرد: توانستیم این پایگاه‌ها را در اقصی نقاط منطقه طوری پراکنده کنیم که اگر در هر منطقه‌ای اتفاقی بیفتد اورژانس بتواند در کوتاه‌ترین زمین به بالین مریض و نیازمندان درمان برسد.

کاظمی ادامه داد: پزشک متخصص نیز به عنوان یکی از آیتم‌های مهم است که جا دارد از پزشکانی که در مناطقی مانند پلدختر و دیگر شهرهای استان خدمت می‌کنند تشکر کنیم که در حال حاضر در شهرستان پلدختر ۲۱ پزشک متخصص داریم.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمی‌گوییم وضعیت بهداشت و درمان و سلامت ما مطلوب است ولی فاصله‌ها را با نقطه مطلوب کم کردیم.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های ما توسعه خانه‌های بهداشت و تجهیز آن‌ها در مناطق روستایی است که حدود ۱۵ خانه افتتاح و تجهیز شده و پزشکان عمومی به صورت ثابت یا چند روز در هفته در این مناطق حضور دارند و با حضور در روستا این خدمات را به مردم ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha