• شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401121309372
  • خبرنگار : 50177

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس:

لرستان به لحاظ تنوع آب و هوایی ایرانی کوچک محسوب می‌شود

لرستان به لحاظ تنوع آب و هوایی ایرانی کوچک محسوب می‌شود

ایسنا/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: لرستان به لحاظ تنوع آب و هوایی ایرانی کوچک محسوب می‌شود و این می‌تواند در جذب گردشگر و رونق اقتصادی استان نقش بسزایی داشته باشد.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: لرستان ۵۰۰۰ اثر تاریخی دارد و می‌تواند مقصد گردشگری در کشور باشد.

وی با بیان اینکه سلسله و دلفان به عنوان شهرستان‌های لرستان می‌تواند به لحاظ بوم‌گردی مناطقی برای اسکان گردشگران و میهمانان نوروزی باشند، اضافه کرد: وجود آب گرمه شهرستان دلفان که دارای ۷۰ درصد گوگرد بوده و منطقه‌ای کم‌نظیر در کشور محسوب می‌شود می‌تواند هدف گردشگردی مسافرین نوروزی باشد اما متاسفانه خیلی از شهروندان لرستانی از این ظرفیت بی‌اطلاع هستند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه گردشگری سراب کهمان و هنام،  تپه تاریخی و باستانی "گریران" در الشتر می‌توانند مقصد گردشگری باشند اما در ادوار گذشته تبلیغی انجام نشده و این مناطق کم‌نظیر آنچنان که شایسته است معرفی نشدند.

ابراهیمی بیان کرد: مسئولین میراث فرهنگی باید تلاش کرده و مکان‌های هدف گردشگری را برای جذب توریسم معرفی کنند و همه باید پای کار بیایند و فرمانداران در هر شهرستانی زیرساخت‌ها را برای مسافرین نوروزی فراهم کنند.

وی افزود: از ظرفیت مدارس و خانه‌های معلم  و ظرفیت شهرداری‌ها برای اسکان مسافرین نوروزی در استان استفاده شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سال به سال تعداد گردشگران به استان افزایش یافته و این می‌تواند رونق اقتصادی گردشگری در لرستان ایجاد کند که در کشور زبانزد باشد.

ابراهیمی با بیان اینکه لرستان ایرانی کوچک محسوب می‌شود و دارای تنوع آب و هوایی کم‌نظیری است به گونه‌ای که الشتر در شمال و الیگودرز در شرق استان مناطقی سردسیر و در همان لحظه پلدختر در جنوب استان منطقه‌ای گرمسیر است و این تنوع آب و هوایی تاثیر بسزایی در جذب توریسم خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha