• یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۰:۱۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401121409707
  • خبرنگار : 50175

رئیس دانشگاه لرستان:

ملت ایران یک الگو برای حرکت‌کردن در مسیر تمدن‌سازی است

ملت ایران یک الگو برای حرکت‌کردن در مسیر تمدن‌سازی است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: ملت ایران یک الگو برای حرکت‌کردن در مسیر تمدن‌سازی است.

علی نظری در آیین آغاز اردوهای راهیان‌نور دانشجویی سال ۱۴۰۱ لرستان که در گلزار شهدای شهرستان خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: اگر به آیات قرآن کریم مراجعه کنیم شاهد هستیم همین مسیر معنوی در قرآن کریم توضیح داده شده است.

وی با اشاره به آیات ۱۱ و ۱۲ سوره حدید، افزود: مَنْ ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَیُضَاعِفَهُ لَهُ وَلَهُ أَجْرٌ کَرِیمٌ؛ یَوْمَ تَرَی الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ یَسْعَیٰ نُورُهُمْ بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَبِأَیْمَانِهِمْ بُشْرَاکُمُ الْیَوْمَ جَنَّاتٌ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا ۚ ذَٰلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ؛ کیست که به خدا وامی نیکو دهد تا خدا آن را برای او دو چندان کند و او را پاداشی نیکو و باارزش باشد؟ {این پاداش نیکو و باارزش در} روزی [است] که مردان و زنان باایمان را می‌بینی که نورشان پیش رو و از جانب راستشان شتابان حرکت می‌کند، [به آنان می‌گویند] : امروز شما را مژده باد به بهشت‌هایی که از زیرِ [درختانِ] آن نهرها جاری است، در آن‌ها جاودانه‌اید، این است آن کامیابی بزرگ.

رئیس دانشگاه لرستان ملت ایران را یک الگو برای حرکت‌کردن در مسیر تمدن‌سازی دانست و ملت ایران را از آنجا ملتی تمدن‌ْساز دانست که برپایه فرهنگ ایثار و شهادت به دفاع سرزمینی پرداخت.

وی تمایل دانشجویان و جوانان را به شرکت‌کردن در اردوهای راهیان‌نور، ناشی از تداوم فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اضافه کرد: اردوهای راهیان‌نور در تداوم مسیر شهدا و مسیری تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز است.

رئیس دانشگاه لرستان، شرکت در اردوهای راهیان‌نور را یک تجربه بسیار مفید برای جوانان و دانشجویان دانست و خاطرنشان کرد: به دانشجویانی که در مدت شرکت در اردوهای راهیان‌نور، بتوانند سوره حدید قرآن کریم را حفظ کنند جایزه خواهد داد.

وی از دانشجویان خواست خاطرات این سفر معنوی را ثبت کنند که ثبت این خاطرات نیز مشمول جایزه خواهد شد.

رئیس دانشگاه لرستان از سازمان بسیج دانشجویی استان خواست سفر معنوی اردوهای راهیان‌نور، نوعی تجربه مدیریتی هم برای دانشجویان باشد و تا جایی که ممکن است مدیریت کارهای اردوهای دانشجویی راهیان‌نور برعهده دانشجویان قرار گیرد.

کریمی، مسئول بسیج دانشجویی لرستان نیز در این مراسم نکات و توصیه‌هایی را خطاب به دانشجویان بیان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha