• یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401121409753
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان تاکید کرد:

ضرورت استفاده از قانون حمایت مرمت و احیای بافت‌های تاریخی

ضرورت استفاده از قانون حمایت مرمت و احیای بافت‌های تاریخی

ایسنا/لرستان مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان مشارکت مردم را در حفظ و صیانت از بافت‌های فرهنگی استان را ضروری عنوان کرد.

احسان کرم‌زاده در جلسه انجمن میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان که ۱۳ اسفندماه در محل این اداره برگزار شد، با بیان اینکه در بیشتر کشورهای دنیا صنعت توریسم جزو اصلی‌ترین منابع مالی است، اظهار کرد: لرستان به‌قدر کفایت جاذبه‌های کهن میراثی، طبیعی و گردشگری دارد که تاکنون به‌خوبی مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: بناهای و پل‌های تاریخی، آبشارها، تالاب‌ها و طبیعت بکر لرستان را از دیگر مناطق متفاوت کرده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان به استحکام و معماری بناها و پل‌های تاریخی استان اشاره و افزود: صلابت این سازه‌ها هر انسانی را متحیر و مجذوب خود می‌کند.

کرم‌زاده هدف از تشکیل این جلسه را حمایت و کمک‌های بین بخشی دستگاه‌های اجرایی برای حفظ و نگهداری آثار و میراث کهن لرستان عنوان کرد و گفت: حفاری و اکتشافات غیرمجاز در اطراف بناها باعث آسیب رساندن به بناها و بافت‌های تاریخی استان می‌شود، دستگاه‌ها هم‌افزایی و همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از قانون حمایت مرمت و احیای بافت‌های تاریخی، خاطرنشان کرد: باید بافت‌های تاریخی در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شود تا اعتبار لازم در قوانین بودجه سنواتی برای نگهداری این محدوده‌ها در نظر گرفته شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان ادامه داد: اصلاحیه طرح تفصیلی خرم‌آباد در دست اقدام است. میراث فرهنگی، شهرداری و راه و شهرسازی به‌عنوان پایلوت این محدوده‌ها را معرفی کنند.

کرم‌زاده مشارکت مردم را در حفظ و صیانت از بافت‌های فرهنگی استان را ضروری دانست و اظهار کرد: برای حفظ بافت تاریخی بناهای محدوده زیدبن‌علی و باباطاهر هرگونه فعالیت عمرانی ممنوع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha