• دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401121510738
  • منبع : نمایندگی قزوین

صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری کالا از شهرک‌های صنعتی قزوین

صادرات ۲۵۰ میلیون دلاری کالا از شهرک‌های صنعتی قزوین

ایسنا/قزوین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون واحدهای تولیدی صادرات محور مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، محصولات خود را به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار صادر کردند؛ این میزان توسط ۷۰ واحد صنعتی با حجم صادرات بالغ‌بر ۳۰۰ میلیون تن انجام شده است.

رضا صفاری با اشاره به اهمیت صادرات در قزوین، اظهار کرد: در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و با اجرای برنامه‌های حمایتی مانند توسعه خوشه‌های صادراتی، ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی و حمایت از شرکت‌های مدیریت صادرات (emc) سعی در بهبود صادرات واحدهای صنعتی داشته و با توجه به اینکه بنگاه‌های کوچک و متوسط برای حضور در بازارهای صادراتی آگاهی کافی ندارند؛ شرکت‌های مدیریت صادرات می‌توانند صدور محصولات این واحدها را تسهیل کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون واحدهای تولیدی صادرات محور مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، محصولات خود را به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار صادر کردند؛ این میزان توسط ۷۰ واحد صنعتی با حجم صادرات بالغ‌بر ۳۰۰ میلیون تن انجام شده است.

این مسئول بیان کرد: انواع کابل برق، مقاطع فولادی، مواد شیمیایی، شوینده‌ها، کشمش، مواد غذایی، لوازم خانگی، نایلون و نایلکس و منسوجات عمده اقلام صاداراتی بوده که از این مقدار یک میلیون ۵۰۰ هزار دلار از طریق کنسرسیوم شیرینی و کشمش صادرات انجام شده و در حال حاضر ۲  کنسرسیوم فعال کشمش و شیرینی سنتی بعد از تشکیل خوشه‌های صنعتی فرآوری محصولات انگور تاکستان و شیرینی سنتی و باقلوای قزوین شکل گرفته است.

بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین، وی خاطرنشان کرد: عمده خریداران کالاهای ایرانی کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، قطر، تایلند، روسیه، ترکیه و کشورهای CIS، هند، رومانی، هلند، بلغارستان هستند که از مهمترین بازارهای صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان به‌شمار می‌روند.

صفاری تصریح کرد: مطالعه بازارهای هدف به‌صورت کلی و ارائه آن به واحدهای صنعتی جهت بهره‌برداری، کمک به تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی، کمک به ایجاد دفاتر و مراکز فروش کالا، پرداخت ۵۰ درصد از هزینه‌های اخذ غرفه در نمایشگاه‌های بین‌المللی تا سقف ۲۵۰۰ میلیون ریال و حضور هیئت‌های تجاری و بازدید از نمایشگاه‌های خارجی به ازای هر نفر تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال، پرداخت بیش از ۷۰ درصد از هزینه‌های آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکت‌ها و آشناسازی آن‌ها با بازارهای بین‌المللی از جمله برنامه‌های حمایتی برای واحدهای تولیدی که با هدف صادرات فعالیت می‌کنند در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha