• دوشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401122216105
  • خبرنگار : 50604

وزیر علوم پاسخ داد؛

تکلیف دانشجویان جدیدالورودی که مغایرت معدل دارند چیست؟

تکلیف دانشجویان جدیدالورودی که مغایرت معدل دارند چیست؟

ایسنا/گلستان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در گنبدکاووس درباره چگونگی برخورد با دانشجویان جدیدالورودی که مغایرت معدل دارند توضیحاتی ارائه کرد.

محمدعلی زلفی گل بعداز ظهر دوشنبه در حاشیه مراسم معرفی رئیس جدید دانشگاه گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان سنجش معدل دانشجویان جدیدالورود را بررسی می‌کند و در صورتی که معدل اعلام شده توسط داوطلب با معدل ثبت شده در آموزش و پرورش مغایرت داشته باشد برای ادامه تحصیل فرد تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر مشکل مغایرت معدل زمینه ضایع شدن حق افراد بعدی را ایجاد نکند این افراد می‌توانند ادامه تحصیل دهند ولی در صورتی که مغایرت مدل منجر به از بین رفتن حق دیگران شود  ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، گفت: تلاش ما این است برای سال آینده وزارت آموزش و پرورش به موقع اطلاعات معدل را در اختیار قرار دهد و شرکت‌کنندگان هم دقت کنند معدل آن‌ها دقیق باشد تا چنین مشکلاتی به وجود نیاید.  

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه‌ها گفت: از این پس برای ایجاد رشته‌های جدید طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در هر استان عمل می‌کنیم و رشته‌هایی که مشابه آن در دانشگاه‌ها وجود دارد دیگر ایجاد نخواهند شد.

محمدعلی زلفی گل پنج اولویت وزارتخانه علوم را مرجعیت و دیپلماسی علمی، آموزش و پژوهش، نوآوری فرهنگی، شاگرد فناور و تولید خدمت ، ثروت و سرمایه از دانش اعلام کرد و افزود:  در برنامه هفتم توسعه کشور مرجعیت جامع الاطراف علمی، سیاسی، فرهنگی، هنری و اجتماعی از اولویت‌های برنامه هاست.

وی با بیان اینکه رشته‌های جدید دانشگاهی باید پاسخگوی سلیقه‌های مختلف مردم هر منطقه باشد، تصریح کرد: مسئولان دانشگاه‌ها برای ترویج ازدواج دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از ظرفیت خیرین برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کنند.

در مراسم امروز از دکتر "ابوالفضل طهماسبی" به عنوان رئیس سابق دانشگاه گنبدکاووس تقدیر و "حجت الله جعفریان" به عنوان رئیس جدید دانشگاه معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha