• سه‌شنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401122316772

نماینده ولی فقیه در فارس

لزوم تمرکز مبلغان بر تبلیغ و تبیین احکام دینی

لزوم تمرکز مبلغان بر تبلیغ و تبیین احکام دینی

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیرازبا اشاره به آیه 39 سوره مبارکه احزاب و اهمیت تبلیغ رسالت خداوند، لزوم گنجاند سه مبحث اخلاق، عقاید و احکام در بسته تبلیغ را متذکر و یادآور شد که آموزش احکام به عنوان یک ضرورت باید مد نظر مبلغان به ویژه در ماه مبارک رمضان و دیگر ایام قرار داشته باشد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در همایش مبلغین شهرستان شیراز، ضمن اشاره به آیه 39 سوره مبارکه احزاب، گفت: باید به تناسب اینکه ماه رمضان از ماه‌های اوج کار تبلیغی به شمار می‌رود، مرور این آیه ضرورت دارد؛ در این آیه خدای متعال از یک جمعی تعریف می‌کند که رسالات الهی را تبلیغ می‌کنند و این در اصل کار انبیا بوده و به اهل علم رسیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در فارس، آیت‌الله دژکام، رسالت مبلغان را متعدد دانست و با بیان اینکه مهدویت نیز یکی از این رسالت‌ها محسوب می‌شود، افزود: اما کار مبلغان در ماه رمضان‌ منحصر به بحث تبلیغ مهدویت نیست گرچه یکی از رسالاتی است که باید تبلیغ شود.

او گفت: بسته‌ای که برای تبلیغ انتخاب می‌کنید مهم است و باید از هر رسالت و مطلبی از مطالب دین یک بسته محتوایی به مخاطب بدهید. بسته ای داشته باشید که شامل ۳ مجموعه تعالیم دین شود یعنی عقاید، اخلاق و احکام.

امام جمعه شیراز با ابراز تاسف از اینکه در بحث احکام خیلی کار آنچنانی نمی کنیم، اهمیت آموزش احکام را متذکر و یادآور شد: یکی از زمینه هایی که دشمن بسیار راحت فضای تبلیغی ما را می‌گیرد به کم توجهی به آموزش احکام است؛ احکام یک چارچوبی ایجاد می کند که به سادگی دشمن نمی تواند به آن نفوذ کند. بنده مخالف اخلاق و معنویت و عرفان نیستم اما آنها جای احکام را نمی گیرد.

او با بیان اینکه کتاب "خلاصه تعالیم اسلام" مرحوم علامه طباطبایی، از بهترین منابع تبلیغ محسوب می‌شود، زیرا این 3 قسمت مجموعه تعالیم دین را بسیار زیرا توضیح داده است، گفت: کار تبلیغی باید برای خدا باشد، خشیت از خدای متعال اگر در مبلغ نباشد، در انتخاب موضوع، در حرفی که می‌زند؛ که برای خدا هست یا خیر؟، ممکن است سخن ما آب و رنگ داشته باشد اما برای خدا نباشد و به همان اندازه تاثیرش کاسته می‌شود.

آیت‌الله دژکام ویژگی دیگر مبلغان را نترسیدن از غیرخدا دانست و گفت: مخاطب ترسیدن از خدا را ضمن صحبت‌های مبلغان فرا می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در فارس ضمن اشاره به اینکه حساب کار را خداوند در آخر کار رسیدگی می‌کند، گفت: خداوند ظالم نیست و مطابق رفتار خودمان حساب می‌کند.

او گفت: پای کار دین ایستادن و حمایت کردن از حرف حقی که امروز مقام معظم رهبری می‌زنند بسیار مهم است. مردم اگر بدانند چقدر خوبی در حرف رهبری است تبعیت می‌کنند و این خوبی را مبلغان باید جلوه داده و دل مردم را نرم و همراه کنند، این اقدام خوبی‌ست که در ماه رمضان می‌توان انجام داد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مبلغان مطالب زیادی بلد هستند اما چگونگی ارائه آن سلیقه لازم دارد، گفت: فکر کنیم و ببینیم آیا مطلبی که قصد ارائه آن را داریم، می‌گیرد و چطور جواب می‌دهد و موانع پذیرش حرفمان چیست؟ سعی کنیم این موانع برطرف شود تا حرف به نتیجه مناسب برسد.

نماینده ولی فقیه در فارس، پیرامون بحث امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید تاثیرگذار باشد و تاثیرگذاری لوازم و شرایطی دارد، ما باید به خود و جامعه آمادگی دهیم.

انتها پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha