• یکشنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401122819815
  • خبرنگار : 50040

سرپرست منابع طبیعی گیلان خبر داد

زراعت چوب ۵۰۰ هکتاری در گیلان طی امسال

زراعت چوب ۵۰۰ هکتاری در گیلان طی امسال

ایسنا/گیلان سرپرست منابع طبیعی گیلان، از توزیع بالغ بر ۵۰۰ هزار اصله نهال در سطح استان طی اسفند ماه خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۰۰ هکتار زراعت چوب انجام گرفته است.

سرخوش کرم زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز کاشت نهال در لندفیل سراوان رشت، اظهار کرد: امروز ماموریت داریم که دفن گاه زباله سراوان را به طبیت بازگردانیم.

وی با بیان اینکه عملیات بهسازی لندفیل سراوان در حال انجام بوده و عرصه با خاک پوشانده شده است، افزود: آماده نهالکاری در این منطقه و ایجاد پوشش گیاهی هستیم.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از برنامه ریزی برای ایجاد فضای سبز در لندفیل سراوان توسط شهرداری رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: این فضای جنگلی را به منطقه گردشگری تبدیل خواهیم کرد.

کرم زاده با بیان اینکه مقرر شده گونه های درختی و درخچه ای بومی منطقه هیرکانی و برخی از گونه های اکولوژیک در منطقه سراوان کاشته شود، گفت: از پنج هکتار مساحت عرصه، چهار هکتار برای درختکاری آماده سازی و خاک ریزی شده است.

وی نهال های بومی را شامل شاه بلوط و افرا و پلت و شیردار و ون و توسکا و... دانست و یادآور شد: در بخش مربوط به زراعت چوب نیز گونه های سوزنی همچون کاج و صنوبر و کریپتومریا و... توسط پیمانکاران کاشته می شود.

سرپرست منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه در اسفند ماه امسال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اقدام به توزیع بالغ بر ۵۰۰ هزار اصله نهال در سطح استان کردیم، متذکر شد: ۲۰۰ هزار اصله نهال نیز به پیمانکاران جهت غرs در عرصه ها واگذار شده است.

وی از تولید بالغ بر پنج میلیون اصله نهال توسط بخش خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: نهال های تولید شده از گونه صنوبر و درختان میوه همچون گردو و فندق است.

کرم زاده، با بیان اینکه در هر هکتار ۱۰۰۰ اصله نهال کاشت می شود، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ هکتار زراعت چوب انجام گرفته و این روند ادامه دارد تا به تعهد ۶۶۰۰ هکتاری برنامه برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha