• شنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402011908304
  • خبرنگار : 50201

ناظر گمرکات مازندران:

ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران از ۱.۵ میلیارد دلار گذشت

ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران از ۱.۵ میلیارد دلار گذشت

ایسنا/مازندران ناظر گمرکات مازندران با اشاره به رشد ۲۴ درصدی ارزش تجارت خارجی در سال گذشته، گفت: ۱ میلیارد و ۸۶۱ میلیون دلار کالا ازگمرکات مازندران مبادله شد.

"عسگر نیک نفس" ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر در جمع خبرنگاران، با اشاره به ارزش مبادلات کالا در گمرکات مازندران، اظهار کرد: طی ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ حجم تجارت خارجی گمرکات مازندران بالغ بر ۳ میلیون و ۶۵۶ هزار تن بوده است.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه نظارت گمرکات مازندران در سال گذشته، گفت: طی این مدت بیش از ۹۸۱ هزار و ۲۶۱ تن انواع کالا به ارزش ۲۷۶ میلیون و ۴۹۲ هزار دلار از گمرکات استان مازندران صادر شده است .

 این مسئول با اشاره به نوع کالاهای صادرشده شامل سیمان و مواد معدنی، فرآورده های لبنی، مواد پلاستیکی، چوب و اشیاء چوبی، کیوی و غیره از گمرکات مازندران، افزود: این کالاها از گمرکات نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنار و آمل به مقصد ۵۰ کشور جهان مانند عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه، امارات صادر شده است .

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به رشد ۲۴ درصدی ارزش تجارت خارجی در سال۱۴۰۱، بیان کرد: یک میلیارد و ۸۶۱ میلیون دلار کالا ازگمرکات مازندران مبادله شد.

نیک نفس با اشاره به حجم واردات از گمرکات نوشهر، ساری و فریدونکنار، یادآور شد: همچنین طی سال ۱۴۰۱ بیش از ۲ میلیون و ۴۴۲ هزار تن انواع کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۳۱ میلیون و ۵۰۷ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده که از نظر ارزشی ۳۰ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد .

وی تعداد کشورهای طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران ۲۹ کشور اعلام کرد و گفت: عمده‌ترین این کشورها ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه، قزاقستان، سوئیس، ترکمنستان بوده که بیشترین کالاهای وارداتی نیز جو دامی، ذرت دامی، گندم، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی ونباتی، کُک نفتی، چوب و تخته است.

 ناظر گمرکات مازندران با اشاره به رشد درآمد از گمرکات مازندران، گفت: در سال ۱۴۰۱ درآمد قطعی گمرکات مازندران با رشد ۱۶۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ از مرز ۱۶ هزار و۶۰۳ میلیارد و ۷۸۴ میلیون ریال گذشت.

این مسئول در خصوص ارائه خدمات گمرکی به مسافران ورودی و خروجی، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ به ۱۶ هزار و ۵۲۶ مسافر ورودی و ۱۶ هزار و ۲۵۰ مسافر خروجی از گمرکات استان خدمات گمرکی و تشریفات مسافری ارائه شده که نسبت به سال قبل مسافران ورودی ۳۶۲ درصد افزایش و مسافران خروجی ۳۳۸ درصد افزایش داشته است.

 ناظر گمرکات مازندران، افزود: ارائه خدمات گمرکی به مسافران پروازهای خارجی از طریق فرودگاه دشت ناز ساری انجام شده است .

 نیک نفس در تشریح اقدامات حوزه ترانزیت، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵۰ هزار تن کالا به ارزش ۷۹۲ میلیون و ۱۳۸ هزار دلار از گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از نظر وزنی ۸۰ درصد و ارزشی ۲۹۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha