• شنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402011908365
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دادستان عمومی و انقلاب تیران و کرون:

نابسامانی راه‌ها در تیران و کرون بحران‌ساز است

نابسامانی راه‌ها در تیران و کرون بحران‌ساز است

ایسنا/اصفهان دادستان عمومی و انقلاب تیران و کرون گفت: نابسمانی و مشکلات جاده‌های برون‌شهری این شهرستان بحران‌ساز شده است.

محمدرضایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حجم تردد در جاده‌های تیران و کرون، اظهار کرد: این منطقه در ورودی غرب اصفهان و مسیر مواصلاتی دو استان قرار دارد که ۱۱ درصد از ترددهای استان اصفهان در این مسیر انجام می‌شود.

وی افزود: نارسایی در راه‌های این خطه وجود دارد که تصادفات را افزایش داده و در شرایط بحرانی، دچار مشکل خواهد شد.

دادستان تیران و کرون ادامه داد: ایمنی راه، آسفالت، روکش، اصلاح پیچ‌های خطرناک و احداث زیرگذر برای کاهش حوادث لازم است.

وی با اشاره به فوت پنج نفر در حوادث جاده‌ای شهرستان در ایام نوروز، تصریح کرد: همیشه عامل انسانی تصادف را رقم ‌نمی‌زند، بلکه ایمنی راه هم می‌تواند مانع از وقوع حادثه شود.

رضایی ادامه داد: عرض کم جاده تیران به داران چالش مهمی است که بروز حوادث ترافیکی را محتمل می‌کند و از طرفی نبود راه جایگزین در این محور وضع را در شرایط بحرانی سخت می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب تیران و کرون با اشاره به تلاش‌های راهداری و حمل‌ونقل شهرستان، خاطرنشان کرد: نیازمند تخصیص اعتبارات ملی برای رفع چالش‌های حوزه راهداری هستیم.

وی اضافه کرد: این معضل در سفر رئیس قوه قضاییه به استان اصفهان و معاون قوه به تیران مطرح و مقرر شده تا در تهران این مشکل به شکل ویژه پیگیری شود.

رضایی فعالیت معادن در تیران را یکی از موضوعات چالش ساز در این شهر بیان کرد و افزود: ساز و کار فعالیت معدن به رغم تولید ملی آسیب‌هایی به محیط زیست و سلامت مردم وارد می‌کند که باید برای آن چاره‌سازی شود.

به اعتقاد دادستان تیران و کرون سلامت مردم‌ نباید با منافع اشخاص معاوضه شود و در راستای حقوق عامه در قوه قضائیه دنبال خواهد شد و مطالبه عمومی برای توقف معادن مضر به سلامت مردم صحیح است.

وی فعالیت معدن سرب و روی در تیران را برای حیات وحش و پارک ملی مهم خواند و اذعان کرد: نمی‌توانیم برای حفظ سرمایه‌های ملی کوتاهی کنیم و مسئولان شهرستانی در این خصوص هماهنگ و هم‌نظر هستند.

رضایی به شرایط وقفی سه روستا در تیران و کرون اشاره کرد و گفت: مسئولان شهرستان برای تبدیل به احسن زمین‌ها با اوقاف و امور خیریه کشور وارد مذاکره شده‌اند، اما در اصفهان این روند متوقف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تیران و کرون یادآور شد: این موضوع در سفر رئیس دستگاه قضا مطرح شده تا در تهران به صورت ویژه پیگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha