• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402012009386
  • خبرنگار : 50528

آغاز فصل جدید فیلم‌خانه با زندگی و آثار شهید آوینی

آغاز فصل جدید فیلم‌خانه با زندگی و آثار شهید آوینی

ایسنا/اصفهان مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان اصفهان از برگزاری فصل جدید نشست‌های فیلم‌خانه حوزه هنری استان اصفهان به مناسبت سالروز شهادت مرتضی آوینی و با حضور بهروز افخمی خبر داد.

نرگس رجایی دراین‌باره به ایسنا گفت: امروز هم‌زمان با سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی فصل جدید نشست‌های فیلم‌خانه حوزه هنری استان اصفهان آغاز می‌شود و به‌صورت یک ویژه‌برنامه تا مدت ۳ روز ادامه دارد که در نخستین برنامه، امروز یکشنبه (۲۰ فروردین‌ماه) با حضور بهروز افخمی، کارگردان سینما و تلویزیون به موضوع «سینمای انقلاب؛ با نگاهی به شخصیت و آثار شهید سید مرتضی آوینی» پرداخته می‌شود.

او ادامه داد: این ویژه‌برنامه در دومین روز یعنی سه‌شنبه (۲۱ فروردین‌ماه)، به اکران و نقد و بررسی مستند «آستین خالی» اختصاص دارد. این مستند، روایتی از زندگی سردار شهید حاج حسین خرازی و از تولیدات حوزه هنری استان اصفهان است که در آن به ابعاد مختلف شخصیت شهید خرازی و زوایای کمتر دیده‌شده از زندگی او پرداخته‌شده است. این برنامه با حضور سید مهدی خیام الحسینی، کارگردان این مستند برگزار می‌شود.

مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری اصفهان اضافه کرد: در روز سوم برنامه‌های فصل جدید فیلم‌خانه نیز که چهارشنبه (۲۳ فروردین‌ماه) برگزار خواهد شد، فیلم داستانی «آب از آتش» به کارگردانی جمال احمدی نقد و بررسی می‌شود که این فیلم، روایتی از زندگی شهید صیاد شیرازی را به تصویر کشیده و دیالوگ‌ها در این فیلم از متن‌ها و سخنان شهید صیاد استخراج‌شده است.

رجایی گفت: سلسله نشست‌های فیلم‌خانه حوزه هنری استان اصفهان از سال ۱۴۰۰ آغاز شد که طی آن سه فصل متوالی در پاییز و زمستان ۱۴۰۰ و یک‌فصل در تابستان ۱۴۰۱ برگزار شد؛ ضمن اینکه قرار بود که فصل جدید این سلسله نشست‌ها از فصل پاییز سال گذشته آغاز شود، اما اتفاقات رخ‌داده در آن زمان، موجب لغو این تصمیم شد و حالا هفته هنر انقلاب بهانه‌ای برای آغاز مجدد فیلم‎خانه شده است.

به گزارش ایسنا، فصل جدید نشست‌های فیلم‌خانه حوزه هنری استان اصفهان به مناسبت شهادت شهید مرتضی آوینی از ۲۰ تا ۲۲ فروردین‌ماه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ در عمارت سعدی اصفهان، واقع در خیابان استانداری، گذر سعدی برگزار می‌شود.

آغاز فصل جدید فیلم‌خانه با زندگی و آثار شهید آوینی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha