• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402012915531
  • منبع : نمایندگی کردستان

ساماندهی دفاتر حمایت از حقوق زنان و خانواده در دادگستری استان کردستان

ساماندهی دفاتر حمایت از حقوق زنان و خانواده در دادگستری استان کردستان

ایسنا/کردستان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان گفت: در سال گذشته پیگیری لازم جهت ایجاد و راه‌اندازی دفاتر حمایت از زنان و خانواده در 8 شهرستان استان کردستان انجام گرفت و اکنون این دفاتر مشغول به فعالیت هستند.

رضا اعظمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در این دفاتر خدمات ویژه قضایی و مددکاری به زنان و کودکان آسیب‌دیده جنسی، جسمی و روانی در روند رسیدگی به پرونده و پس از آن (ارجاع به دادستانی، پزشکی قانونی و ...) و اتخاذ برنامه‌های حمایتی و روانی در روند رسیدگی به پرونده و پس از آن ارائه می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای حقوقی، روانشناختی و مددکاری به مراجعین جهت ارتقاء توانایی فردی ایشان در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و حفظ حقوق فردی و اجتماعی، افزود: در این دفاتر، زنان خود سرپرست و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به مراکز حمایتی (دولتی و غیردولتی)، حرفه‌آموزی و کاریابی جهت ارتقاء توانایی اقتصادی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی معرفی و ارجاع داده می‌شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان بیان کرد: در دفاتر حمایت از زنان و خانواده، بانک اطلاعات مربوط به وضعیت زنان و کودکان بزه‌دیده و بزهکار با عنایت به گزارش‌های زندان، کانون اصلاح و تربیت، محاکم و مراجع ذیصلاح قضایی ایجاد می‌شود.

اعظمی اظهار کرد: آسیب‌شناسی و ارزیابی رویه‌های مرتبط با حضانت، فرزند خواندگی، کودک همسری، ملاقات و نگهداری اطفال و نفقه، آزادی مشروط، نهادهای ارفاقی (تبدیل، تخفیف، تعویق صدور حکم و تعلیق اجرای مجازات)، مجازات‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی ویژه کودکان و ارائه برنامه‌ها، رویه‌های اصلاحی و پیگیری ابلاغ و عملیاتی شدن آنها نیز از دیگر وظایف دفاتر حمایت از زنان و خانواده دادگستری می‌باشد.

وی در پایان یادآور شد: نظارت و پایش‌های لازم توسط کارشناس دفاتر حمایت از زنان و خانواده انجام می‌گیرد و شناسایی و انجام حمایت‌های لازم از این افراد با توجه به وظایف مذکور به جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صورت می‌پذیرد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha