• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402013016148
  • خبرنگار : 50088

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مه‌ولات:

سند تک برگ کاداستر برای ۵۴ درصد اراضی ملی مه‌ولات صادر شد

سند تک برگ کاداستر برای ۵۴ درصد اراضی ملی مه‌ولات صادر شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مه‌ولات گفت: بیش از ۵۴ درصد سند تک برگ کاداستر اراضی ملی مه‌ولات صادر شده است.

محمود محمدزاده اظهار کرد: از ۱۹۰ هزار هکتار مساحت این شهرستان، حدود ۱۲۰ هزار هکتار اراضی ملی است که بیش از ۵۴ درصد آن منجر به صدور سند تک برگ کاداستر شده است.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت و حراست از عرصه‌های ملی جزو لاینفک وظیفه‌مندی منابع طبیعی و آبخیزداری بوده که با مالکیت دولت و مشخص شدن قطعی مرزهای اراضی ملی با مستثنیات برای کاهش دعاوی در محاکم قضایی و به حداقل رساندن هرگونه تنش اجتماعی و اختلاف مالکیت مردم با دولت در حال اجرا است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مه‌ولات با اشاره به صدور سند تک برگ کاداستر در ۵۴ درصد اراضی ملی مه‌ولات افزود: از ۱۹۰ هزار هکتار مساحت این شهرستان حدود ۱۲۰ هزار هکتار اراضی ملی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مه ولات بیان کرد: بر اساس همکاری‌های مشترک با اداره ثبت تلاش می‌شود که تا پایان سال جاری کلیه اراضی ملی شهرستان سنددار شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، محمدزاده مطرح کرد: علاوه بر سنددار شدن اراضی ملی اقدامات دیگری نیز در سال گذشته انجام شده که می‌توان به صدور مجوز حمل بیش از ۱۱ هزار تن پروانه حمل چوب، تشکیل ۳۵ فقره پرونده تخلف به اراضی ملی، ایجاد پست ایست بازرسی در مبادی ورودی و خروجی شهرستان و کنترل کارگاه‌های چوب و زغال، ممانعت از ورود بیش از ۴۰۰۰ رأس دام غیر مجاز به مراتع، آبیاری سنواتی ۲۵۰ هکتار اراضی بیابانی و کنترل هرزآب در سطح ۲۰۰۰ هکتار، مبارزه با آفات جنگل‌های دست کاشت تاغ در ۱۵۰ هکتار و جمع‌آوری ۲۰۰۰ کیلوگرم بذر تاغ و اشنان اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha