• چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402021307736
  • خبرنگار : 50210

استاندار خبر داد:

بهره برداری از بیمارستان ولیعصر و بیمارستان زنان و زایمان اراک در سال جاری

بهره برداری از بیمارستان ولیعصر و بیمارستان زنان و زایمان اراک در سال جاری

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی از بهره برداری بیمارستان ولیعصر و بیمارستان زنان و زایمان اراک در سال جاری خبر داد.

دکتر فرزاد مخلص الائمه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در آیین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شازند که توسط پتروشیمی این شهرستان احداث خواهد شد، با اشاره به آغاز هفته سلامت، معلم و کارگر اظهار کرد: دولت ها و حکومت ها وظیفه تامین و تضمین مقوله هایی چون امنیت، رفاه، عدالت، آزادی و هدایت را دارند و پروژه بیمارستان شازند نیز موضوعاتی چون رفاه، توسعه عدالت، دسترسی به زیرساخت های بهداشت و درمان و امنیت و سلامت را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه رییس جمهوری در ۳۹ سفر استانی خود در یک سال معمولا پروژه های فاقد پیشرفت یا دارای پیشرفت اندک را مدنظر قرار داده است، گفت: کلنگ زنی پروژه بیمارستان شازند در سال های گذشته انجام شد، اما هیچ گونه اقدامی برای اجرای آن صورت نگرفت و در واقع امروز عملیات کلنگ برداری از این پروژه را آغاز می کنیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: تعداد پروژه های کلنگ زنی شده و بدون پیشرفت در کشور زیاد است، از طرفی پروژه های افتتاح شده نیمه تمام نیز در کشور وجود دارد و گریبان دستگاه های اجرایی را گرفته که باید تعیین تکلیف شوند و تلاش بر این است که کارهای عقب افتاده را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی در سال گذشته سعی شد پروژه های نیمه تمام با پیشرفت کم به عنوان مصوبات سفر مدنظر قرار گیرند، بیان کرد: سفر هیات دولت به استان مرکزی در واقع سفری با بیشترین مصوبات غیربودجه ای بود. در مصوبات بودجه ای عموما از اعتبارات سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات ملی و استان برای پیشرفت پروژه استفاده می شود که تعداد این پروژه ها در کل کشور به حدود ۸۰ هزار پروژه می رسد.

مخلص الائمه اظهار کرد: مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام استان مرکزی در این سفر مصوب شد و مصوبات غیر بودجه ای و مصوبات مربوط به بخش غیردولتی نیز در این سفر برنامه ریزی شد که در راس این پروژه های غیردولتی، بیمارستان شازند قرار دارد که با مشارکت بانک ملی، گروه توسعه ملی و پتروشیمی شازند احداث خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پتروشیمی شازند نگین صنعت نفت و پتروشیمی کشور است و در ایفای مسئولیت های اجتماعی خود هیچ گاه کم نگذاشته است، افزود: به زودی با اتمام چند پروژه نیمه تمام سنواتی، مانند بیمارستان ولیعصر(عج) اراک که کار احداث آن بیش از ۱۴ سال زمان برده است، خدمات دهی به مردم افزایش می یابد. امسال با تلاش همگانی، این بیمارستان به بهره برداری می رسد. فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک نیز تکمیل و بهره برداری می شود، بیمارستان زنان و زایمان اراک نیز پس از سال ها در سال جاری بهره برداری خواهد شد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: استان مرکزی ساخت بزرگترین مرکز توانبخشی سالمندان و معلولان در منطقه را آغاز کرده است، بخشی از این مرکز در محدوده روستای خانه میران آماده بهره برداری است و در افق آن وسعتی بالغ بر دو برابر ظرفیت آسایشگاه کهریزک تهران برنامه ریزی شده است و خیرین نیز می تواند در این پروژه مشارکت داشته باشند. با تکمیل این مرکز و شبکه، استان مرکزی قطب بهداشت و درمان و سلامت غرب کشور خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha