• چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402021307845
  • خبرنگار : 50310

معاون استاندار:

تلاش ما ایجاد زنجیره ارزش شیلات در لرستان است

تلاش ما ایجاد زنجیره ارزش شیلات در لرستان است

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: تلاش داریم در بحث شیلات زنجیره ارزش را در استان ایجاد کنیم.

سیروس ابراهیمی سیزدهم اردیبهشت ماه در همایش سراسری مدیران کل شیلات کشور اظهار کرد: امنیت غذایی از زمانی که بشر خلق شده یکی از دغدغه‌های جدی بوده و بدون صرف غذا حیات امکان ندارد بنابراین در دانش امروزی بشر به عنوان نیاز پایه‌ایی بیان شده است.

وی افزود: شیلات یکی از زیربخش‌های امنیت غذایی و اقتصادی است، در تعریف امنیت غذایی، کارآفرینی، اشتغال و یکی از حوزه‌های اقتصادی امروز بشر است.

ابراهیمی افزود: این حوزه قبلاً زیاد مورد توجه نبود ولی در حال حاضر در کلیه استان‌ها مورد توجه قرار گرفته و به عنوان یک بخش اقتصادی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: کشور ما نیز می‌تواند در بخش شیلات حرفی برای گفتن داشته باشد که علاوه بر تأمین نیاز روزمره مردم مازاد تولید را صادر کنیم.

وی افزود: ۲۵۰۰ کیلومتر طول رودخانه‌های استان است و آب و هوایی مناسب برای این کار داریم، اقلیم متفاوتی داریم که باعث شده بتوانیم استان مؤثری در حوزه شیلات باشیم.

ابراهیمی تصریح کرد: شاهد آهنگ و حرکت جدیدی در حوزه جهاد کشاورزی ‌و شیلات هستیم، برنامه چهار ساله‌ای که برای لرستان ترسیم کردیم افقی برای دستگاه‌های اجرایی تعیین کردیم که معلوم است سالانه چقدر باید رشد داشته و رشد اقتصادی چند درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان بیان کرد: افقی که برای شیلات ترسیم شده دو برابر شدن افزایش ظرفیت بوده که طی یک سال زیرساخت ۱۰ هزار تن آماده شده است.

 وی افزود: لرستان جز استان‌های کم برخوردار است، جی بی پی و درآمد سرانه و میانگین درآمد ما از میانگین کشور کمتر است که عوامل متعددی دارد.

ابراهیمی تصریح کرد: برای جاری کردن فرهنگ کار در لرستان باید زمینه‌های کار را در استان ایجاد کنیم و تلاش داریم در بحث شیلات زنجیره ارزش را در استان ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان بیان کرد: دو سال است که ماهیان خاویاری را لرستان امتحان کردیم که پاسخ داده است و کمیت و کیفیت خوبی دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha