• چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402021308108
  • خبرنگار : 50356

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی خبر داد

صرفه‌جویی ۳۰۰ تن آرد در ماه با کاهش میزان سبوس‌گیری

صرفه‌جویی ۳۰۰ تن آرد در ماه با کاهش میزان سبوس‌گیری

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح کاهش میزان درصد سبوس‌گیری از آرد مورد استفاده واحدهای نانوایی از ۱۸ و ۲۳ درصد به ۱۵ درصد، علاوه بر تاثیرات مستقیم آن بر سلامت جامعه، شاهد صرفه‌جویی ۳۰۰ تن آرد به صورت ماهانه و به ارزش ریالی ۶۰ میلیارد ریال بوده‌ایم.

وحیدرضا فریدونی به یکپارچه‌سازی حمل آرد یارانه‌ای نوع ۲ و یک در سطح استان را به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای این اداره کل در حوزه پدافند غیرعامل توصیف کرد و افزود: با توجه به ضرورت نظارت به حمل آرد و جهت حفظ امنیت غذایی خراسان رضوی، ضمن یکپارچه‌سازی حمل آرد نوع ۲ و نوع یک به میزان ۵۱ هزار تن در ماه، امکان نظارت مستمر و متمرکز بر شبکه توزیع آرد فراهم شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی اجرای طرح هوشمندسازی یارانه گندم آرد و نان را یکی دیگر از مباحثی عنوان کرد که تحت عنوان پدافند غیرعامل به آن پرداخته شده و تصریح کرد: اجرای طرح هوشمندسازی یارانه گندم آرد و نان با به ‌کارگیری سامانه نانینو ضمن ایجاد تسهیلات کنترلی، تاثیرات قابل توجهی در مدیریت و پایش مصرف آرد استان داشته است.

فریدونی افزود: در این راستا و تنها در فروردین سال جاری و با کنترل مصرف آرد، علی‌رغم حضور خیل عظیم زائران امام رضا(ع) در مشهد بیش از ۱۰۲۴ تن صرفه‌جویی آرد به ارزش ریالی ۲۰۵ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: از دیگر مزایای استفاده از این سامانه رصد مصرف از مزرعه تا سفره با اتصال سامانه نانینو به سایر سامانه‌های نظارتی و کنترلی همچون پهنه‌بندی، سیفا و سیما بوده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به بهره‌گیری از دیزل ژنراتور در چهار سیلو و مرکز ذخیره‌سازی استان خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم تولید و تامین برق مراکز ذخیره‌سازی استان با افزایش و نصب دیزل ژنراتور در چهار سیلو و مرکز ذخیره‌سازی در شهرستان‌های مشهد، فیروزه و تربت حیدریه توان تولید برق در این مراکز به ۳۵۷۵ کیلووات رسیده است.

فریدونی ادامه داد: طی سال گذشته بالغ بر ۱۲۰۰ متر از حریم مراکز ذخیره‌سازی خراسان رضوی با سیم خاردار محصور شد و نظارت تصویری این مراکز مهم و استراتژیک با تشکیل یک اتاق مانیتورینگ و بهره‌گیری از ۳۰۰ دوربین نظارتی در حال حاضر ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی وی به پیشنهادات و درخواست‌های اداره کل غله و خدمات بازرگارنی استان در حوزه پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: اجرای کامل طرح نانینو، ضرورت همکاری و هم‌افزایی در تکمیل طرح دوگانه‌سوز نمودن نانوایی‌ها و همکاری و هم‌افزایی در راستای راه‌اندازی مجدد کارخانه آرد دولتی در مجتمع ذخیره‌سازی شهید رواقی مشهد، ایجاد خط مستقیم تماس نگهبانی سیلوها و مراکز ذخیره‌سازی با فرماندهی انتظامی شهرستان و نزدیکترین پاسگاه و ایستگاه آتش‌نشانی و در آخر برگزاری و ایجاد سرفصل‌های آموزشی را می‌توان به عنوان بخشی از پیشنهادات اجرایی این اداره کل در حوزه پدافند غیر عامل برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha