• پنجشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402021408716
  • خبرنگار : 30147

مدیر آموزش و پرورش سبزوار:

کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌های آموزش و پرورش سبزوار است

کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌های آموزش و پرورش سبزوار است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از چالش‌های آموزش و پرورش شهرستان برای سال تحصیلی آینده است.

سید ولی‌الله حسینی روز پنجشنبه، ۱۴ اردیبهشت، در نشست با مدیران مدارس شهرستان سبزوار خاطرنشان کرد: یک‌سوم مدارس این شهرستان با مشکل تخریب روبه‌رو است.

وی با تأکید بر اینکه بازسازی و افزایش ضریب ایمنی واحدهای آموزشی فرسوده ضروری هستند، اظهار کرد: بازسازی برخی از مدارس فرسوده با استفاده از ظرفیت خیران، بخش‌های مختلف و نیز حمایت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش سبزوار، کمبود فضای آموزشی به ویژه در مناطق حاشیه شهر است.

وی افزود: در راستای رفع بخشی از این مشکل با همیاری جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی شهرستان، ۹۰۰۰ متر مربع زمین برای ساخت مدرسه و فضای آموزشی در مناطق حاشیه‌ای شهر اختصاص یافته است.

حسینی خاطرنشان کرد: هرچند یکی از مشکلات جدی این نهاد در سال تحصیلی جاری، کمبود نیروی انسانی بود اما با برنامه‌ریزی لازم و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها این کمبود به خوبی مدیریت شد.

وی گفت: ۴۸۰ کلاس درس شهرستان سبزوار در سال تحصیلی جاری با کمبود معلم مواجه بود که با ساماندهی نیروهای حق‌التدریس شاغلان و نقل و انتقال فرهنگیان، ورودی‌ دانشگاه فرهنگیان و بهره‌گیری از استخدام‌های جدید ماده ۲۸ این مشکلات برطرف شد.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری در کنار ارتقاء خدمات درمانی درمانگاه فرهنگیان سبزوار، طرح‌های آموزشی مختلفی شامل آموزشگاه شاهد فرشچی و ۶ طرح آموزشی در مناطق روستایی جلین، کلاته‌سیفر، دولت‌آباد، کَسکَن، دامرود و پروند در بخش‌های مرکزی و روداب سبزوار و مرکز وصال فرشتگان ۲ ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم سبزوار به بهره‌برداری رسید.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: بالغ‌ بر ۶۰ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه شهرستان سبزوار تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha