• سه‌شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402021912233
  • خبرنگار : 50597

امام جمعه محلات:

تبیین مقام معلم با هیچ بیانی امکانپذیر نیست

تبیین مقام معلم با هیچ بیانی امکانپذیر نیست

ایسنا/مرکزی امام جمعه شهرستان محلات گفت: تبیین و ترسیم جایگاه و مقام معلم در قالب الفاظ نمی‌گنجد و با هیچ بیانی امکانپذیر نیست.

حجت‌الاسلام دکتر مهدی ربانی در مراسم بزرگداشت مقام معلم شهرستان محلات که سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه با حضور مسئولان شهرستان محلات و جمعی از دبیران این شهر در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، اظهار کرد: معلم علم و دانش را با تمام عشق، علاقه، محبت و مهربانی به مخاطب خود که همان دانش‌آموزان هستند هدیه می‌کند.

وی ادامه داد: علم و دانشی را که معلم با تمام وجود به دانش‌آموز هدیه می‌کند، ویژگی‌ها و فضیلت‌های بسیاری دارد. زمانی که با تمام عشق و محبت چنین چیزی را هدیه می‌کنید، ارزش شما به ارزش چیزی که هدیه می‌کنید، بستگی دارد.

ربانی با اشاره به روایاتی از امام علی(ع)، افزود: علم زیبایی آشکار است و شما این زیبایی را به دانش آموز تقدیم می‌کنید. علم، انسانی با درجات پایین را بلند مرتبه می‌کند و شما چیزی را به دانش‌آموز تقدیم می‌کنید که جایگاه و ارزش او را بالا می‌برد.

وی تصریح کرد: علم، چراغ عقل است و شما چراغ اندیشه را به دانش‌آموز عرضه می‌کنید. طبق روایات، علم پیشوای بردباری است و شما زمینه بردباری را به آنان هدیه می‌کنید. هیچ شرافتی مانند علم نیست و علم سر منشاء همه خوبی‌ها است. علم، همان زندگی و حیات معنوی و زمینه پیشرفت است و شما اینها را به دانش‌آموز خود اهدا می‌کنید.

ربانی با اشاره به پایان‌ناپذیر بودن علم گفت: معلمان چیزی را به دانش‌آموز می‌آموزند که فناناپذیر و منشاء همه خوبی‌ها است.

وی ادامه داد: علم میراثی گرامی و باارزش و امانت خدا در زمین است، خداوند این امانت را در قلب شما قرار داده و شما امانت خدا را به نسل‌های بعدی انتقال می‌دهید.

ربانی افزود: علم، یاری‌گر انسان، گمشده مومن و بالاترین ثروت و نور است و شما این نور را از وجود خود به وجود دانش‌آموز منتقل می‌کنید و در صورتی که این انتقال بدون هیچ آفت و ضرری صورت بگیرد، هیچ خدمت و ارزشی بالاتر از این اقدام شما قابل تصور نیست.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از تعدادی از معلمان برتر شهرستانی و استانی تقدیر شد و هدایای خود را از دست مسئولین دریافت کردند.

تبیین مقام معلم با هیج بیانی امکانپذیر نیست


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha