• سه‌شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402021912485
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل هواشناسی گلستان هشدار داد:

صدور هشدار سطح نارنجی و احتمال سیلاب در شرق گلستان

صدور هشدار سطح نارنجی و احتمال سیلاب در شرق گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل هواشناسی استان گلستان از صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی خبر داد و گفت: احتمال سیلاب در شرق استان دور از انتظار نیست.

امان‌محمد کمالی شامگاه سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح جزئیات اطلاعیه هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی برای استان گلستان پرداخت و اظهار کرد: از عصر چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ شاهد تقویت فعالیت سامانه بارشی و وقوع ناپایداری محلی در برخی مناطق استان گلستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه احتمال رگبار و رعد و برق در زمان اعلام شده دور از انتظار نیست، ادامه داد: از عصر چهارشنبه شاهد ورزش نسبتاً شدید و موقتی باد و بارش تگرگ در برخی مناطق استان خواهیم بود.

کمالی مناطق شرقی استان گلستان به ویژه شهرستان‌های مراوه‌تپه، کلاله و مینودشت را مناطق تحت تأثیر فعالیت این سامانه عنوان کرد و افزود: آب‌گرفتگی برخی معابر، وقوع سیلاب ناگهانی و برخورد صاعقه از دیگر پدیده‌های فعالیت این سامانه بارشی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه پیش‌بینی شده سامانه مذکور تا ظهر پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در منطقه فعال باشد، خاطرنشان کرد: هموطنان به‌خصوص گردشگران و مسافران از اسکان در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کنند.

این مقام مسئول به ساکنان روستاها به خصوص روستاهای بالادست هشدار داد: اجتناب از چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها و انجام تمهیدات پیشگیرانه لازم از مهمترین موارد مدنظر عبور از بحران پیش رو است.

وی با بیان اینکه در تعاریف وضعیت‌های هواشناسی هشدار سطح زرد برای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارات نقطه‌ای و هشدار وضعیت قرمز برای اقدام فوری و همه جانبه با خسارت گسترده است، تصریح کرد: در اعلام وضعیت نارنجی اقدام ضروری جهت مقابله با خسارت‌های گسترده و زیاد احتمالی مدنظر است و همه دست‌اندرکاران باید تدابیر لازم را در این زمینه بیاندیشند.

گفتنی است، استان گلستان یکی از سه استان شمالی کشور است که به علت دارا بودن شرایط مساعد اقلیمی و زیست محیطی از مجموع ۱۱ اقلیم شناخته شده دنیا حداقل ۹ اقلیم را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha