• پنجشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402022113773
  • خبرنگار : 50548

معاون وزیر آموزش و پرورش:

معلمان در مدارس غیردولتی هم باید دارای صلاحیت باشند

معلمان در مدارس غیردولتی هم باید دارای صلاحیت باشند

ایسنا/خراسان رضوی معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حوزه توانمندسازی نیروی انسانی بخشنامه مفصلی به استان‌ها ارسال شده که براساس آن باید به صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در حوزه دانش تخصصی و عمومی بیش از گذشته پرداخته شود و معلمان در مدارس غیردولتی هم باید دارای صلاحیت باشند و همگان اجازه ورود به این مدارس را ندارند؛ بنابراین در حال تدوین نظام معلمی در وزارت آموزش و پرورش هستیم.

احمد محمودزاده در جشنواره افتخار و آموزش و تقدیر از معلمان برتر مدارس غیردولتی خراسان رضوی که  امروز ۲۱ اردیبهشت ماه در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: چه خوش است که امسال در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر سپاس از جامعه معلمان به جهت اثرگذاری در حوزه تربیت نیروی انسانی، تکریم مقام معلم نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است.

وی در خصوص ضرورت تکریم معلمان، بیان کرد: معلمان در آموزش‌ و پرورش کار بسیار بزرگی را انجام می‌دهند؛ زیرا مهمترین و بزرگترین نیروهای انسانی ما که آینده کشور را در حوزه‌‎های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مدیریت خواهند کرد، در دستان آنها هستند. همچنین تداوم و استمرار انقلاب اسلامی و حفظ و گسترش دستاوردهای آن توسط دانش‌آموزانی اتفاق خواهد افتاد که امروز در کلاس درس در حوزه کاری شما قرار دارند.

محمودزاده تأکید کرد: تکریم منزلت معلمان چه از نظر مالی و چه از نظر مرجعیت علمی باید مورد نظر سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان استانی و کشوری قرار گیرد، هم در مدارس دولتی و هم مدارس غیردولتی دراین باره هیچ فرقی وجود ندارد و دو بلوکی کاذب بین مدارس دولتی و غیردولتی سودی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: آنچه برای ادامه مسیر ما در انقلاب اسلامی که جریان علمی، تربیتی و فرهنگی کشور را با خود به همراه دارد و به اقتدار انقلاب اسلامی و داشتن ایرانی قدرتمند کمک می‌کند، در داخل مدارس شکل می‌گیرد. اشتباه است اگر این فضا را طور دیگری رصد و برنامه‌ریزی کنیم. آینده کشور در کلاس‌های درس، مهندسی و طراحی می‌شود و معلمان، هدایت دانش‌آموزانی را برعهده دارند که آینده کشور منوط به حضور موفق آنان در عرصه‌های مختلف است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حتی یک روز خارج از آموزش و پرورش کار نکردم، گفت: تربیت خوب موجب حرکت خوب چرخه کشور در زمینه‌های مختلف خواهد شد که نیازمند گذاشتن زمان و برنامه‌ریزی برای حضور ثمربخش معلم در کلاس درس است؛ زیرا به هر اندازه که معلم حضور ثمربخش در کلاس درس نداشته باشد، به همان اندازه در تربیت نیروی انسانی مشکل خواهیم داشت.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در تحسین ابتکارات برخی مدارس غیردولتی و تاکید بر استفاده از تجارب موفق آنان در دیگر مدارس، افزود: معلمان و مؤسسان مدارس غیردولتی در تربیت آینده‌سازان انقلاب اسلامی سهم بسزایی دارند. در حوزه توانمندسازی نیروی انسانی نیز بخشنامه مفصلی به استان‌ها ارسال شده که براساس آن باید به صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در حوزه دانش تخصصی و عمومی بیش از گذشته پرداخته شود و معلمان در مدارس غیردولتی هم باید دارای صلاحیت باشند و همگان اجازه ورود به این مدارس را ندارند. بنابراین در حال تدوین نظام معلمی در وزارت آموزش و پرورش هستیم.

محمودزاده با اشاره به نارضایتی برخی معلمان آزاد مدارس غیردولتی از میزان پرداختی کم برخی مؤسسان، بیان کرد: پرداختن به صلاحیت حرفه‌ای، دانش نظری، تخصصی و دانش تربیتی معلمان در کنار ارتقاء جایگاه منزلتی و معیشتی معلمان مد نظر است.

وی از مؤسسان مدارس غیردولتی خواست تا با توجه به اینکه در شهریه، میزان پرداختی معلمان لحاظ می‌شود، این موضوع را رعایت کنند و ادامه داد: رسالت معلمی این است که ۲۴ ساعت در کلاس درس حضور یابد و متناسب با آن پرداخت شکل گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به وجود موانع و مشکلاتی که مؤسسان در حوزه استحکام بنا، نیروی انسانی و تسهیلات با آن مواجه هستند، گفت: در تلاش هستیم تا در راستای بهبود وضعیت مدارس غیردولتی آیین‌نامه‌ها، قوانین و مقررات را به سمتی ‌ببریم که حمایت‌های جدی از معلمان و مؤسسان مدارس غیردولتی انجام پذیرد، به‌گونه‌ای که کار مدرسه‌داری تسهیل شود و بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم تا معلمان با انگیزه در کلاس درس حضور یابند.

وی تأکید کرد: اگر تکریم منزلت و معیشت معلمان دیده نشود، اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در مدارس دولتی و غیردولتی اتفاق نخواهد افتاد و دانش‌آموز در تراز انقلاب در مجموعه آموزش و پرورش تربیت نخواهد یافت. به امید آنکه بتوانیم در قالب اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین برسیم به اینکه هم منزلت و معیشت، هم ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش شکل گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر نگاهی که در مجموعه وزارت آموزش و پرورش وجود دارد و حمایت‌های مؤسسان مدارس غیردولتی ابراز امیدواری کرد: موضوع معیشت این معلمان هم از طرف دولت و هم از طرف مؤسسان مورد عنایت قرار گیرد. همچنین به نمایندگی از شما مسائل و موضوعات را در دولت و مجلس مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha