• پنجشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402022817850
  • خبرنگار : 50167

معاون مرکز وکلای قوه قضائیه تاکید کرد

رازداری و سواد پرونده‌ای دو مقوله مهم برای وکلا

رازداری و سواد پرونده‌ای دو مقوله مهم برای وکلا

ایسنا/زنجان معاون مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: وکلا باید سواد پرونده‌ای داشته و رازدار باشند.

یوسف‌رضا ادیب‌زاده شامگاه دیروز (۲۷ اردیبهشت‌ماه) در همایش نقش وکیل در روند رسیدگی عادلانه و اخلاق حرفه‌ای وکالت که در سالن علامه طباطبایی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه از زمان تاسیس مرکز وکلای قوه قضائیه تا امروز فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده‌ایم و اکنون در حال توسعه است، اظهار کرد: اکنون در حوزه کارآموزی صفر تا صد آن به استان‌ها واگذار شده و در حوزه وکلا پایه یک اقداماتی انجام شده و به زودی با تامین زیرساخت‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اخلاق حرفه‌ای باید در همه حرفه‌ها باشد و برای وکیل یک تکلیف و موکل حق است، امید است روزی برسد که متوجه باشد وکیل هم در بحث امور شهروندی حقی دارد یعنی باید اخلاق حرفه‌ای باید به صورتی باشد که به حوزه شخصی افراد دخالت نکند و فرهنگ‌سازی شود، گفتنی است در خارج از حوزه کاری باید وکیل در زندگی عادی خود گذران کند.

این مسئول با اشاره به اینکه وکلا باید امانت‌دار باشند و نباید در خصوص پرونده‌ها با افراد دیگر صحبت کنند و رازدار باشند، تصریح کرد: وکیل باید سواد پرونده‌ داشته باشد و از علم روز آگاه باشد و از سواد پرونده‌ای که موضوع وکالتش هست دارا باشد.

ادیب‌زاده با بیان اینکه افرادی که عضو خانواده وکلا خانواده قوه قضاییه هستند، دارای اخلاق حرفه‌ای و اسلامی هستند، اظهار کرد: قضات انسان‌های فرهیخته‌ای هستند و تصمیمات آنان قابل احترام است ولی در برخی اوقات رفتارهایی انجام می‌شود که شایسته وکلا نیست؛ بنابراین شأنی که به وکیل قائل شده نیازمند جلسات آموزشی، جلسات مشترک و هم‌اندیشی است.

وی با بیان اینکه دادرسی عادلانه زمانی عادلانه است که همه چیز عادلانه باشد، افزود: امید است روزی برسد که همه شرایط برای برقراری دادرسی عادلانه فراهم شود تا وکیل نیز نقش خود را به خوبی ایفا کند.

این مسئول با بیان اینکه وکلا باید از حق دفاع کنند و عدالت برعهده قضات است، تصریح کرد: تصمیمات و لوایح وکلا باید کارگشا باشد و نباید طوری باشد که از اصل قضیه منحرف شویم.

معاون مرکز وکلای قوه قضاییه با بیان اینکه وکلا در وظیفه خود در کاهش ورودی و دادرسی عادلانه کمک می‌کنند، خاطرنشان کرد: وکلا هرچقدر به وظایف خود درست عمل کنند دید مردم را به انقلاب، شهدا تقویت می‌کنند و خدا نکند روزی باعث سستی اعتقاد مردم شویم؛ بنابراین وکلا باید قدر موقعیت، لباس، خانواده‌ها مردم را بدانند و مبادا به خاطر پول آرامش خود را به هم بزنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha