• شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402023019172
  • منبع : نمایندگی اردبیل

یک مسئول عنوان کرد

عضویت ۱۴۰ شرکت فعال در سازمان نظام صنفی رایانه استان اردبیل/ صنعت رایانه کم‌هزینه و پربازده است

عضویت ۱۴۰ شرکت فعال در سازمان نظام صنفی رایانه استان اردبیل/ صنعت رایانه کم‌هزینه و پربازده است

ایسنا/اردبیل رئیس اتحادیه رایانه و صوتی و تصویری اردبیل ضمن اشاره به مشکلات موجود در این صنف گفت: صنعت رایانه کم هزینه و پربازده است و می توان با سرمایه‌گذاری در تکمیل زیرساخت‌های این صنعت به اهداف اشتغالزایی و افزایش تولید دست یافت.

سیدمجید هادیفر، رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اردبیل در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه اجناس مرتبط با حوزه رایانه و لوازم صوتی و تصویری عمدتاً خارجی می باشند و مواد اولیه شرکت های داخلی تولیدکننده این اجناس نیز وارداتی است، اظهار کرد: نوسانات ارز باعث افزایش قیمت کالاهای رایانه ای و صوتی و تصویری شده و مردم قدرت خرید آنها را ندارند.

هادیفر با اذعان بر اینکه کسادی بازار به تعطیلی کارخانجات تولیدی و تعدیل نیرو و افزایش بیکاری منجر میشود، افزود: یکی دیگر از مشکلات صنف رایانه مالیات است و سامانه مؤدیان مالیاتی زیرساختهای لازم در مدت محدود برای خدمات دهی را ندارد.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اردبیل از بروز برخی مشکلات در سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: در ثبت خرید و فروش کالاهای خود در این سامانه با مشکل روبرو هستیم.

هادیفر ادامه داد: نزدیک یک هزار عضو در اتحادیه داریم که شامل فعالین رایانه، کافی نت‌ها، گیم نت‌ها و تعمیرگاه‌های تجهیزات اداری می باشند.

وی اظهار کرد: ۱۴۰ شرکت فعال در سازمان نظام صنفی رایانه استان اردبیل عضو می باشند که از این تعداد ۶۰ الی ۷۰ شرکت با سطح اعتبار بالا داریم که قراردادهای کاری با دولت و مجوز به‌روز تمدید شده دارند.

هادیفر ضمن اشاره به اینکه هر شرکت دانش بنیان حتماً باید دارای بازوی فناوری اطلاعات باشد و شرکت های مختص فناوری اطلاعات شرکت های با اعتبار بالا می باشند، بیان کرد: استان اردبیل جزو معدود استان‌های کشور است که کارخانه تولید کامپیوتر یکپارچه و دوربین مداربسته در شهرک‌های صنعتی خود دارد.

هادیفر خاطرنشان کرد: رایانه از جمله صنعت های کم هزینه اما پربازده است و با فراهم کردن زیرساخت‌ها استفاده های بسیاری از آن می‌توان برد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه رایانه و صوتی و تصویری استان از برگزاری آزمون مشاوران نرم افزاری در سال گذشته در کشور خبر داد و افزود: استان اردبیل موفق به کسب رتبه یک این آزمون شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha