• سه‌شنبه / ۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402030201288
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول خبر داد:

تلاش برای پرداخت تسهیلات به منظور اجرای طرح فراز در تاکستان های خراسان شمالی

تلاش برای پرداخت تسهیلات به منظور اجرای طرح فراز در تاکستان های خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از انجام تلاش ها برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ به منظور اجرای طرح فراز در تاکستان های این استان خبر داد.

صفدر صفدری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ برای اجرای طرح فراز مصوب شده و هنوز میزان پرداختی آن مشخص نشده که پیگیری ها در حال انجام است تا امر به زودی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این استان ۱۶ هزار هکتار تاکستان وجود دارد، گفت: تمامی سطوح باغات انگور در این استان ظرفیت اجرای این طرح را دارد.

صفدری افزود: سطوح اجرای این طرح در باغات استان ۲۸۳.۵ هکتار بوده که سطح ناچیزی است و ۱۲۷ هکتار از این سطح متعلق به تاکستان های بجنورد است.

وی ادامه داد: البته در حال حاضر بنیاد برکت نیز برای کمک به تاکداران در اجرای طرح فراز ورود پیدا کرده و برای پرداخت تسهیلات در سطح ۴۵ هکتار در باغات انگور قرار داد منعقد شده است که در سطح ۳۵ هکتار این قرارداد اجرایی شده و در سطح ۱۰ هکتار نیز در حال اجرا است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اجرای طرح فراز در تاکستان اعتبار بالایی را طلب می کند و این در حالی است که سطح اقتصادی باغداران چندان نیست، توضیح داد: در حال حاضر برای اجرای این طرح در هر هکتار از باغات استان ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی گفت: با اجرای این طرح میزان تولید تا ۵۰ درصد افزایش و ۵۰ درصد نیز میزان بروز آفات و هزینه های حفظ نباتات کاهش می یابد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه ۵۰ درصد از باغات استان را انگور تشکیل می دهد، گفت: خراسان شمالی دارای ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ انگور است که به طور میانگین حدود ۱۶۴ هزار تن انگور از آن‌ها برداشت می شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از انگور تولیدی در این استان کشمشی و مابقی کلاهداری است، گفت: سالانه ۱۰۰ هزار تن انگور کشمشی در این استان تولید می شود که میزان تولید کشمش به ۲۰ تا ۲۲ هزار تن می رسد و ۹۸ درصد از آن صادر می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha