• دوشنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402031509347
  • خبرنگار : 50416

امام جمعه ملایر:

امام خمینی(ره) در وجود همه انسان‌های دوران خود انقلاب درونی ایجاد کرد

امام خمینی(ره) در وجود همه انسان‌های دوران خود انقلاب درونی ایجاد کرد

ایسنا/همدان امام جمعه ملایر با اشاره به مقام ارزشمند امام خمینی(ره) در بین علمای بزرگ جهان اسلام، گفت: این معجزه امام راحل است که انقلابی درونی در وجود همه انسان های دوران خود ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده شامگاه یکشنبه ۱۴ خردادماه در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و بزرگداشت شهدای ۱۵ خرداد در مسجد فاطمیه ملایر، امام خمینی(ره) را به عنوان شخصیتی ناشناخته برای بسیاری از علما و بزرگان معرفی کرد و افزود: امام راحل نه در مسائل جزئی و نه در مسائل کلی کوتاه نمی آمدند.

ارزنده تأکید کرد: زمانی که ایشان در برابر طاغوت ایستاد نه خیل عظیم این جمعیت، نه سپاه پاسداران، نه ارتش و نه بسیجیان را پشت سر خود داشت بلکه یکه و تنها این مبارزه را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) از هیچ چیز و هیچ کس غیر از خداوند هراسی نداشتند، مطرح کرد: امام خمینی(ره) می فرمودند «با تکیه بر خداوند از هیچ چیز نمی ترسم» و خداوند نیز پاداش این عمل را چنین قرار داد که ایشان غیر از خداوند از هیچ کس هراسی نداشت.

ارزنده امام را کوه خدا ترسی دانست و گفت: امام خمینی(ره) گل سرسبد علمایی است که به معنای واقعی از خداوند می ترسید.

امام جمعه ملایر با اشاره به جمله فیدل کاسترو (رهبر انقلاب کوبا) که به پیروی از امام گفت "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند"، افزود: انقلاب های بزرگ جهان با تکیه بر فرمایشات و تفکرات امام(ره) پیش می رفتند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند "امام ثمره زحمات چند صد ساله علمای اسلام بود که برای حفظ دین از صدر اسلام تا به امروز زحمت کشیدند."

ارزنده با اشاره به ایجاد انقلاب درونی در بین ملت ایران توسط امام خمینی(ره)، یادآور شد: ۲۳۰ هزار شاگرد در این انقلاب پرورش یافت که به مقام فنا رسیدند و تا پای جان از انقلاب و اسلام دفاع کردند و این شاهکار امام راحل بود.

وی افزود: اگر انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل شکل گرفته است پس از ایشان باید کسی این رهبری را به عهده بگیرد که عین ایشان باشد تا بتواند در مقابل طوفان هایی که علیه انقلاب اسلامی می وزد مردم را حمایت کند و به سر منزل مقصود برساند.

امام جمعه ملایر خاطرنشان کرد: حوادث و فتنه هایی که پس از امام راحل پیش آمد هر کدام کفایت می کرد که انقلاب از هم بپاشد اما با رهبری آیت الله خامنه ای کشور توانست به راحتی این طوفان ها را پشت سر بگذارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha