• پنجشنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۳۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402031811687
  • خبرنگار : 50037

تراکم دانش‌آموزی در مدارس شهرستان بهار بالاست

تراکم دانش‌آموزی در مدارس شهرستان بهار بالاست

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان بهار گفت: در حال حاضر تراکم دانش آموزان در مدارس شهرستان بالاست که با ساخت مدارس جدید و توسعه فضاهای آموزشی، تراکم مدارس به حداقل می رسد.

مجتبی فیض‌اللهی در حاشیه بازدید مدیرکل نوسازی مدارس استان و مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان همدان از چندین پروژه عمرانی و نوسازی مدارس در شهرهای بهار، لالجین، صالح آباد و روستاهای دینارآباد، کریم آباد و پرلوک، اظهار کرد: در سطح شهرستان مدارس فرسوده‌ای وجود دارد که نیاز به نوسازی دارند و تسریع در اجرای پروژه های آموزشی شهرستان برای مرتفع شدن این مشکل ضروری است.

️وی از پیگیری ها به منظور تخصیص اعتبار خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده، از بودجه ملی و استانی و سفر ریاست جمهوری، اعتباراتی تخصیص یافته تا بخش عمده ای از پروژه های نوسازی را در مهر امسال افتتاح کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان  هم گفت: تعداد ۱۸۰ پروژه عمرانی و ۲۰۰ پروژه ملی در سطح استان همدان داریم که حدود ۷۳ میلیارد تومان برای پروژه‌های استانی از محل اعتبارات تملک دارایی تأمین شده و تاکنون ۴۹ میلیارد تومان دریافت تخصیص داشتیم.

حمید شیرازیانی با بیان اینکه از منابع مختلف به صورت میانگین ۶۸ درصد تخصیص یافته است، تصریح کرد: در سطح شهرستان بهار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبارات مصوب کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای ۱۴ پروژه بوده که در دستور کار قرار دارد.

️وی ادامه داد: حدود ۲۰ پروژه از منابع ملی تأمین اعتبار شده که برای این پروژه ها از محل اعتبارات ملی در مجموع ۲۳ میلیارد تومان از منابع مختلف تأمین اعتبار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان هم خاطرنشان کرد: تعمیر و تجهیز مدارس قدیمی در حوزه اختیارات استان است و برای تسریع در روند کار، به اندازه اعتبارات ملی، اعتبارات در استان نیز باید پیش بینی شود.

محمود نقوی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه طی سالیان اخیر اوضاع تعمیر و تجهیز در استان خوب نبوده، این امر توجه ویژه ای را  می‌طلبد، افزود: سهم اعتبارات استانی ما در سال ۱۴۰۰ حدود سه درصد و در سال ۱۴۰۱ پنج درصد بوده که امیدواریم این رقم در سال جاری به ۱۵ درصد برسد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهار، پس از این بازدیدها جلسه بررسی مشکلات مدارس به ریاست فرماندار شهرستان بهار و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی استان همدان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha