• شنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402032012124
  • خبرنگار : 50037

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی انجام می‌شود؛

افتتاح ۱۷۸ میلیارد ریال پروژه کشاورزی در فامنین

افتتاح ۱۷۸ میلیارد ریال پروژه کشاورزی در فامنین

ایسنا/همدان مدیر جهاد کشاورزی فامنین از ۱۷۸ میلیارد ریال پروژه قابل افتتاح و بهره برداری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

منصور خزایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هفته جهاد کشاورزی امسال پنج پروژه گلخانه‌ای ،آبیاری تحت فشار ،قنوات و دامپروری  در این شهرستان با اعتباری افزون بر ۱۷۸ میلیارد ریال  با اشتغال ۲۴ نفر توسط بخش خصوصی  به افتتاح و بهره برداری خواهد رسید.

وی  با اشاره به اینکه از این تعداد طرح  دو طرح قابل افتتاح  مربوط به پروژه‌های  گلخانه‌ای سبزی و صیفی در روستاهای نگارخاتون و قوشجه است، افزود: افتتاح و بهره برداری گلخانه سبزی وصیفی روستای قوشجه با مساحت ۷۲۸۶  متر مربع با تولید ۲۵۵ تن برای هشت نفر و گلخانه سبزی و صیفی روستای نگارخاتون به مساحت ۳۵۱۵ با میزان تولید ۱۲۵ تن برای پنج نفر اشتغال به همراه خواهد داشت.

خزایی همچنین با اشاره به طرح قابل افتتاح گاو شیری ۷۵ راسی در روستای فیض آباد در هفته جهاد کشاورزی، تصریح کرد: برای این پروژه اعتباری افزون‌بر ۱۱۸ میلیارد ریال هزینه صرف شده که از این میزان هزینه صرف شده ۲۴ میلیارد ریال آورده متقاضی و ۹۴ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ بانک کشاورزی بوده است.

وی مزیت این طرح را استفاده از دانش فنی و بهبود مدیریت دام برشمرد و خاطرنشان کرد: میزان تولید این واحد شیری در هر دوره ۱۱۲۵  تن خواهد بود و برای ۶ نفر اشتغال به همراه خواهد داشت ضمن اینکه مساحت تأسیسات مسقف این طرح ۱۵۱۰ متر مربع و مساحت تاسیسات غیر مسقف این طرح ۱۸۸۱ متر مربع است.

خزایی همچنین خاطرنشان کرد: بهسازی قنات در روستای چپقلو با حجم عملیات ۳۰۰ متر و طرح آبیاری تحت فشار در این روستا با حجم کار ۲۵ هکتار نیز از دیگر طرح های قابل افتتاح این شهرستان در هفته جهاد کشاورزی خواهد بود که بهره وری در مصرف آب را می توان از مزیت این طرح دانست.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین همچنین از بازگشت ۳۲۴۰ متر مربع اراضی مرغوب کشاورزی این شهرستان  به چرخه تولید خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته شش مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی شهرستان فامنین به مساحت ۳۲۴۰ مترمربع شامل بنا ، دیوارکشی ، فنس کشی ،محوطه سازی و احداث راه که مالکین آنها بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات مستقر در جهاد کشاورزی استان ، اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات (اجرای حکم و تبصره دو ماده ۱۰) مورد قلع و قمع قرار گرفتند.

خزایی خاطر نشان کرد: مساحت کل زمین‌های زراعی در حدود سه هکتار بوده که با دستور مقام قضایی و همکاری عوامل انتظامی ، راهداری و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فامنین به حالت اولیه بازگردانده شدند.


 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha