• شنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402032012293
  • خبرنگار : 50295

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان طارم:

محیط‌ زیست سالم زیربنای توسعه هر منطقه به‌شمار می‌آید

محیط‌ زیست سالم زیربنای توسعه هر منطقه به‌شمار می‌آید

ایسنا/زنجان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان طارم گفت: محیط‌ زیست سالم زیربنای توسعه هر منطقه به‌شمار می‌آید و باید با برنامه‌ریزی دقیق به این سمت برویم.

سیدسعید موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، به مناسبت هفته محیط زیست، اظهار کرد: اقلیم منحصر بفرد شهرستان طارم همچون منابع آبی خصوصا رودخانه قزل‌اوزن و رودخانه‌های فرعی متعدد، سدهای طبیعی کردآباد، باکلور(کوثره) و جمال‌آباد، سدهای مصنوعی میرزاخانلو ۱ و ۲ و از طرفی اختلاف ارتفاع از ۵۰۰ تا ۲۸۰۰ متر از سطح دریا موجب شده تا تنوع زیستی قابل توجهی در شهرستان طارم زیست کنند.

وی افزود: محیط‌زیست شهرستان طارم گونه‌های شاخص شامل پلنگ ایرانی، کل و بز، خرس قهوه‌ای، سیاه‌گوش، گرگ، کفتار، گربه وحشی، خرگوش، روباه و ده‌ها گونه پستاندار در کنار پرندگان شکاری از قبیل عقاب طلائی، شاهین، کرکس و انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی و گونه‌های متنوعی از آبزیان، خزندگان و دوزیستان را در خود جای داده است.

این مسئول با اشاره به هفته محیط‌ زیست و اقدامات برنامه‌ریزی شده این هفته در شهرستان طارم، تصریح کرد: پایش و بازدید از مناطق و زیستگاه‌های شهرستان طارم و بررسی وضعیت زاد و ولد حیات‌وحش شاخص شهرستان چون بز کوهی و استقرار شبانه‌روزی یگان حفاظت در شکارگاه‌ها و منطقه شکار ممنوع خرمنه‌سر، بازدید و پایش شبانه‌روزی از ‌واحدهای صنعتی مستقر در شهرستان و بررسی وضعیت زیست‌محیطی آن‌ها و.... بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته محیط زیست در شهرستان طارم است.

موسوی با بیان اینکه نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی، شعار هفته محیط زیست سال جاری است، ادامه داد: در هفته محیط زیست سال جاری در شهرستان طارم از تصفیه‌خانه در حال ساخت واقع در شهرک صنعتی آب‌بر برای مدیریت صحیح پساب‌های فرآوری زیتون و واحدهای روغن‌کشی و تاکید بر تسریع در راه‌اندازی آن نیز بازدید خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم خاطرنشان کرد: پایش و نظارت بر جایگاه‌های پسماند شهری و روستایی شهرستان، بازدید از مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان طارم برای نظارت بر روند مدیریت پسماندهای بیمارستانی و تسریع در روند پاسخگویی به استعلامات واصله جهت استقرار صنایع نیز بخشی دیگر از برنامه‌های هفته محیط زیست در شهرستان طارم است.

وی با تاکید بر اینکه داشتن محیط‌زیست سالم زیربنای توسعه هر منطقه به‌شمار می‌آید، گفت: در شهرستان طارم به‌خاطر تنوع زیست طبیعی و همچنین فعالیت واحدهای صنعتی مختلف شاهد چالش‌هایی هستیم که تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی موارد مدیریت شود با این حال معتقدیم همراهی جوامع محلی در پیشبرد اهداف بسیار حائز اهمیت است.

این مسئول با تاکید بر اینکه با اشاره به اهمیت و ضرورت مشارکت مردم در حفاظت از محیط‌ زیست، ادامه داد: برای اجرایی شدن هر طرحی تا مشارکت مردم نباشد در بهره‌برداری از طرح‌های حفاظت از محیط‌زیست نمی‌توان به هدف رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha