• شنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402032012335
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

برگزاری دوره آموزشی «کوهستان» برای آتش نشانان کاشان

برگزاری دوره آموزشی «کوهستان» برای آتش نشانان کاشان

ایسنا/اصفهان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: رعایت نکات ایمنی، افزایش آگاهی مأموران آتش‌نشانی برای شناخت بهتر و انتخاب راه‌های صعود و فرود کوه یکی از ضرورت‌های انجام عملیات امداد و نجات در کوهستان است.

سید مصطفی محتشمیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کارگاه آموزشی امداد کوهستان با حضور مأموران آتش‌نشانی به مدت سه روز در کوهستان‌های اطراف کاشان برگزار شد که مدرس این دوره از مربیان فدراسیون کوهنوردی بود.

وی افزود: سرفصل‌های این دوره آشنایی با کوه، صخره، گرده و یال، تعریف جان‌پناه، پناهگاه، تراورس، شن اسکی، نظم در برنامه، وظایف و اصول سرپرست، بحث پوشاک و لوازم کوهنوردی به‌صورت تخصصی و عمومی، تجهیزات فنی فردی و گروهی، کاربرد و نحوه استفاده از آن بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، تصریح کرد: تغذیه در کوهستان، آموزش گره زدن، اصول حرکت در طبیعت، جهت‌یابی در شب و روز، خطرهای کوهستان و شیوه مقابله با آن و امداد در شرایط بحرانی از دیگر موضوع‌های آموزشی این دوره بود.

محتشمیان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی رفتارشناسی حریق برای کارکنان عملیاتی آتش‌نشانی، گفت: استمرار آموزش‌های ضمن خدمت برای آتش‌نشانان از برنامه‌های مورد تأکید در حوزه عملیاتی این سازمان است تا اطلاعات تخصصی و تمرین‌های روزانه در ایستگاه‌های ۶ گانه آتش‌نشانی  به روز باشد.

وی با تأکید به همگانی شدن آموزش‌های شهروندی، اظهار کرد: آموزش‌های ایمنی عمومی و آتش‌نشانی با حضور ۲۷۰ نفر از شهروندان کاشانی در ماه گذشته به‌صورت نظری و عملی برگزار شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان افزود: کارشناسان این سازمان در ماه گذشته ۹۶ مورد بازدید و بازرسی ایمنی از ساختمان‌های شهری انجام دادند که بررسی تخصصی و پیشگیرانه از مکان‌های مسکونی، درمانی، اداری، تجاری، تفریحی، مذهبی، اقامتی و فرهنگی از آن جمله بود.

محتشمیان تصریح کرد: کمیته کارشناسی و علت‌یابی حادثه و آتش‌سوزی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان ۴۵ مورد گزارش علت‌یابی صادر کرده و ۱۳۵ مورد دستورالعمل ایمنی جهت کاربری‌های مختلف شهری داشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha