• یکشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402032113364

تفاهم بین زندان‌های فارس و خیرین فرهنگساز شیراز

تفاهم بین زندان‌های فارس و خیرین فرهنگساز شیراز

ایسنا/فارس طی آئینی، اداره کل زندان‌های فارس و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز، تفاهمنامه همکاری با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و نیک اندیشانه، امضا و مبادله کردند.

مدیرکل زندان‌های فارس یکشنبه ۲۱ خرداد در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل زندانهای فارس و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز بیان کرد: در قالب این تفاهم‌نامه، مجمع خیرین اقدامات و همکاری‌هایی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی، تامین مربیان آموزشی در حوزه‌های مختلف، تقویت کتابخانه های زندان ها و همچنین اقدامات منجر به آزادی زندانیان واجد شرایط را به انجام می‌رسانند.

اسحاق ابراهیمی از حضور و توجه خیرین مجموعه فرهنگ ساز و شهرساز شیراز به مسائل زندان‌ها و خانواده‌های زندانیان، به ارائه گزارشی اجمالی از خدمات و اقدامات متنوع حوزه‌های حقوق شهروندی، آموزش‌های متنوع مهارت‌های اساسی زندگی، مذهبی، تحصیلی، تربیتی و توانمندساز به زندانیان و خانواده‌های آنان پرداخت و گفت: زندان به مثابه شهری محدود در جامعه شهری به شمار می‌آید.

ابراهیمی گفت: پدیده جرم، زندانی و زندان و مشکلات ناشی از آن محصول شرایط جامعه بوده و یک حقیقت اجتماعی است و رسیدگی رفع آن محدود به مجموعه زندانها و حوزه‌های قضایی نیست و اقشار مختلف جامعه لازم است در فرایند اصلاح و تربیت و توانمند سازی و بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه مشارکت داشته باشند.

مدیرکل زندان‌های فارس اضافه کرد: ظرفیت‌ها و امکانات موجود پاسخگوی نیازهای اساسی برای اهداف عالیه کار زندانبانی نیست، زیرا هدف قانون‌گذار و دستگاه عدلیه افزون بر اهداف تامینی، اصلاح و تربیت مجرمان، تغییر دیدگاه مجرمانه در آنان، توانمندسازی و باز اجتماعی نمودن ایشان برای بازگشت سعادتمندانه به جامعه است و این نیازمند حضور و مشارکت جامعه خیرین نهادهای مختلف با مجموعه زندانها در راستای تقویت و توسعه فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی است.

سید عبدالرضا دستغیب، مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز نیز با استقبال از دیدگاه‌های مدیر کل زندانهای فارس در حوزه اهداف اصلاحی، تامینی و تربیتی مربوط به مدیریت امور زندانها و کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان؛ از آمادگی مجمع برای توسعه تعاملات و همکاری‌ها خبر داد و گفت: با تبادل تفاهم نامه فی مابین میتوان ظرفیت کمکهای خیرین این مجمع را به مدیریت زندانها در راستای اهداف ترسیم شده جاری توسعه داد.

به گزارش ایسنا، به موجب این تفاهم‌نامه، مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با همکاری اداره کل زندان‌های استان اقداماتی از جمله؛ جلب نظر خیران برای آزادسازی زندانیان واجد شرایط، راه‌اندازی کتابخانه در زندان‌ها_ تجهیز به کتب مناسب گروه‌های هدف، برگزاری دوره‌های آموزش متنوع و مورد نیاز در زندانها، استفاده از کمک‌های مردمی به سراهای فرهنگ مهربانی چهارگانه شیراز برای کمک به خانواده‌های زندانیان و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در زندان‌های مرکز فارس را به انجام خواهد رساند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha