• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402032214293
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان خبر داد:

تولید سالانه ۴۳ هزار تُن گوشت مرغ در اردستان

تولید سالانه ۴۳ هزار تُن گوشت مرغ در اردستان

ایسنا/اصفهان سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: این شهرستان دارای ۱۰ واحد مرغداری مرغ تخم‌گذار با تولید سالانه ۱۰ هزار تُن تخم مرغ و ۱۴۰ واحد فعال مرغداری گوشتی با تولید سالانه ۴۳ هزار تن گوشت مرغ است.

محمدامینی، عصر امروز(دوشنبه، ۲۲ خردادماه) در نشست خبری هفته جهاد کشاورزی، اظهار کرد: هر سال از ۲۱ تا ۲۷ خرداد به عنوان هفته جهاد کشاورزی نام‌گذاری شده است. گلباران گلزار شهدا، تجلیل از کارکنان جهاد کشاورزی، برپایی میز خدمت در نماز جمعه و افتتاح طرح‌های کشاورزی در این هفته از جمله برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان خواهد بود

وی افزود: در شهرستان اردستان حدود ۷ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی وجود دارند که از این تعداد حدود ۴ هزار نفر به صورت ثابت و مابقی به صورت فصلی مشغول فعالیت هستند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان با بیان اینکه ۷۵ درصد از بهره‌برداران حوزه کشاورزی مشغول کشاورزی و مابقی دامداری هستند، گفت: طبق آخرین سرشماری که در این شهرستان انجام شده است حدود ۱۱۹۴۰۰ رأس گوسفند سبک وجود دارد.

امینی تصریح کرد: شهرستان اردستان دارای ۴۴۰ حلقه چاه کشاورزی است و در سطح استان از شهرستان‌های شاخص محسوب می‌شود، اما با توجه به اجرای برخی برنامه‌های مدیریت مصرف مانند نصب کنتورهای هوشمند و استفاده از روش‌های نوین آبیاری خشکسالی و کمبود منابع آب در چند سال گذشت تأثیر زیادی بر حوزه کشاورزی نداشته است.

شاهد تغییر الگوی کِشت در اردستان هستیم

وی بیان کرد: آن موضوعی که در این شهرستان مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است تغییر الگوی کشت توسط کشاورزان است به نوعی که کشاورزان را به سمت کشت‌هایی برده که آب کمتری نیاز داشته باشند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان اضافه کرد: سطح زیر کشت محصولاتی مانند انار، صیفی‌جات، جو و گندم کاهش داشته اما در مقابل، کاشتِ محصولاتی مانند پسته و زعفران افزایش چشم‌گیری داشته است. همچنین در سطح شهرستان شاهد استقبال کشاورزان به سمت کشت گلخانه‌ای هستیم که اکنون حدود ۴۰ گلخانه کوچک مقیاس در این شهرستان فعال هستند.

امینی با اشاره به بخش طیور شهرستان اردستان گفت: این شهرستان دارای ۱۰ واحد مرغداری مرغ تخم‌گذار با تولید سالانه ۱۰ هزار تُن تخم مرغ و ۱۴۰ واحد فعال مرغ گوشتی با تولید سالانه ۴۳ هزار تن گوشت مرغ است که سهم قابل توجهی در تأمین بازار مرغ و تخم‌مرغ استان و حتی کشور دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت جوجه ریزی در واحدهای مرغداری شهرستان اردستان افزایش داشته است و در اردیبهشت‌ماه بیش از ۷۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است، گفت: با وضعیتی که از جوجه ریزی سطح کشور مشاهده می‌شود، مطمئناً وضعیت قیمت مرغ کاهش می‌یابد.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان گفت: در شهرستان اردستان ۸۵ واحد نانوایی فعال هستند که ماهانه ۱۰۵۰۰ کیسه آرد ۴۰ کیلویی بین آنها توزیع می‌شود. با پیگیری‌های انجام شده و قول مساعد جهاد کشاورزی استان مشکل تأمین آرد واحدهای نانوایی در این ماه برطرف می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha