• چهارشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402032415535
  • منبع : نمایندگی اردبیل

به همت انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل؛

کتاب اطلس قطع عضوها و نواقص اندام منتشر شد

کتاب اطلس قطع عضوها و نواقص اندام منتشر شد

ایسنا/اردبیل انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل جلد سوم کتاب «اطلس قطع عضوها و نواقص اندام» را با رویکردی به حوزه علوم پزشکی، به ویژه با نگاه مدیریتی به ارتوز و پروتز منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، این کتاب توسط جوزف ایوان کراجبیچ، مایکل اس. پینزور، بنجامین کی. پاتر و فیلیپ ام. استیونز طی سال ۲۰۱۶ در آمریکا تالیف گردیده که مرجع اصلی قطع عضوها، نواقص اندام و مراقبت پروتزی می‌باشد و فصول ۵۵ الی ۶۱ آن توسط وحید پورمقدم دانشجوی دکترای ارتوز و پروتز، ترمه پورغلام دانشجوی کارشناسی ارتوز و پروتز و هانیه نعمتی دانشجوی کارشناسی ارشد ارتوز و پروتز در قالب جلد سوم ترجمه گردیده است.

این بخش از کتاب اطلس قطع عضوها و نواقص اندام، به مدیریت مسائلی می‌پردازد که پس از قطع عضو و هنگام استفاده از پروتز پیش می‌آید. همچنین به ارائه راهکارهایی برای افرادی که نمی‌خواهند یا نمی‌توانند از پروتز استفاده کنند، نیز پرداخته است.

مطالب این کتاب برای اولین بار به فارسی ترجمه شده است و یادگیری آن برای هر دانشجو و درمانگر دانش پروتز لازم است تا بتواند آن دسته از مسائل و مشکلاتی که پس از تحویل پروتز، برای بیمار رخ می دهد را مدیریت کند.

مترجمان بر این باورند که باید به خاطر سپرد که در منطقه ای زندگی می کنیم که نیاز به خدمات مبتنی بر دانش پراستتیست ها، بیش از هر جایی دیگری در دنیا مورد نیاز است. انبوهی از افراد دچار قطع عضو از خدمات و وسایل مناسب بی بهره اند و راه چاره، افزایش دانش و مهارت درمانگران است.

بخش های اصلی جلد سوم کتاب «اطلس قطع عضوها و نواقص اندام» شامل درد مزمن بعد از قطع عضو، مشکلات پوستی در افراد قطع عضو، تاثیرات ثانویه قطع عضو بر سلامتی، مدیریت جراحی مشکلات اندام باق ی مانده، سازگاری روانی با قطع عضو، توانبخش ی بدون پروتز و ملاحظات کاری و حرف های پس از قطع عضو می باشد.

کتاب جلد سوم «اطلس قطع عضوها و نواقص اندام»، ۱۲۴ صفحه ای، در ۷ فصل ترجمه شده است و به قیمت ۱۵۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha