• یکشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402032817796
  • خبرنگار : 50046

افزایش ۴۵ درصدی آبرسانی سیار به عشایر خراسان شمالی

افزایش ۴۵ درصدی آبرسانی سیار به عشایر خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس اداره بهسازی امور تولید اداره کل عشایری خراسان شمالی از افزایش میزان آبرسانی سیار به جمعیت عشایری این استان توسط این اداره کل خبر داد.

مهدی خانی در گفت و گو با ایسنا، تصریح کرد: متاسفانه خشکسالی های شدید و کاهش چشمگیر منابع آبی سبب شده برای تامین آب عشایر این استان با چالش های مختلفی مواجه شویم.

وی گفت: میزان آبرسانی سیار در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته که پیش بینی می شود با توجه به شرایط امسال، وضعیت بدتر شده و روند افزایشی تا ۴۵ درصد نیز برسد.

خانی افزود: میزان آبرسانی سیار به عشایر تقریبا هر سال حدود ۱۲۰ هزار متر مکعب بود که این عدد در سال گذشته به ۱۸۰ هزار متر مکعب رسید تا پایان امسال این عدد بیشتر نیز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: میزان آبرسانی های سیار افزایش یافته اما تعداد خودروهای آبرسانی که سیار هستند افزایش نیافته و این امر یکی از چالش های جدی در این حوزه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۱۳ دستگاه تانکر آبرسانی وجود دارد اما آبرسانی فقط با ۷ دستگاه انجام می شود و در هر ماه ۶ دستگاه به تعمیرگاه ها برای انجام تعمیرات روانه می شوند.

وی بیان کرد: طی سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی قرار بر این شد تا تعدادی دستگاه برای آبرسانی به عشایر این استان طی سه سال اختصاص یابد اما هنوز این امر محقق نشده است.

رئیس اداره بهسازی امور تولید اداره کل عشایری خراسان شمالی گفت: تامین منابع آبی نیز برای این اداره کل سخت شده است بطوریکه در گذشته از چاه ها تامین آب می شد اما در حال حاضر تعدادی از آن چاه ها خشک شده اند و بخشی از آب مورد نیاز از سدها تامین می شود که این امر سبب شده تا مجبور شویم با این خودروهای فرسوده مسافت بیشتری را برای تامین آب طی کنیم.

وی به بدهی این اداره کل به شرکت آب منطقه ای استان برای تامین آب و شرکت های پیمانکار برای آبرسانی نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر به شرکت مذکور یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و به پیمانکار نیز ۵۰۰ تا ۶۰۰ مییلون تومان بدهکار هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha