• شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402040300918
  • خبرنگار : 50604

ازدواج؛ آسان و آسمانی/ ۹

احداث خوابگاه‌ متأهلی در دانشگاه زمینه ساز ترویج ازدواج

احداث خوابگاه‌ متأهلی در دانشگاه زمینه ساز ترویج ازدواج

ایسنا/گلستان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گلستان با اشاره به تحصیل بیش از ۵۳۰ دانشجوی متاهل در دانشگاه گلستان بر ضرورت احداث خوابگاه متاهلی دانشجویی در این دانشگاه و سایر دانشگاهها برای ترویج فرهنگ ازدواج تاکید کرد.

مصیب عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه خانواده مهمترین رکن جامعه است، اظهار کرد: عمومیت یافتن فرهنگ جهانی  و جذابیت زیست فردی، عدم پذیرش مسئولیت اجتماعی و فردگرایی عملی برای کاهش ازدواج و تشکیل خانواده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی، تأمین نیاز دیگری و قبول تربیت فرزند در زیست فردی وجود ندارد، افزود: فرار از این مسئولیت‌ها که عاملی برای عدم ازدواج برخی جوانان است یک تعارض جهانی بوده و خاص جامعه ما نیست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گلستان با اشاره به اینکه وجود یک راهنما که بتواند جوانان را از تعارضات فکری خارج کرده و به انسجام فکری برساند از نیازهای جامعه است، افزود: نداشتن مدل دستیابی برای به دست آوردن حداقل امکانات اقتصادی و تشکیل خانواده گمشده جامعه امروز ما است.

عباسی ناتوانی در کسب درآمد، جهیزیه‌های میلیاردی و کمرشکن، بحران طلاق و مشکلات ناشی از آن را از عوامل بازدارنده ازدواج برشمرد و افزود: نظام آموزشی ما باید به کسب مهارت و دین ختم شود تا فرزندان ما علاوه بر کسب دانش توانایی اداره امور زندگی خود را داشته باشند.

اهداف نظام آموزش متوسطه مبهم و برخلاف ترویج ازدواج است

وی مبهم بودن اهداف آموزش متوسطه و عالی در کشور را یکی دیگر از موانع ازدواج نام برد و افزود: از زمان رضا شاه پهلوی تا امروز در حال تدوین سند بنیادین تحول آموزش و پرورش هستیم، داشتن چند مدل تربیتی برای کودکان و بی‌هدفی و نامشخص بودن اهداف در دوران متوسطه و دانشگاه از موانع آماده کردن جوانان جامعه برای قبول مسئولیت و امر ازدواج است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گلستان داشتن مبانی دینی و تمدنی قوی در امر ازدواج را از ظرفیت‌های ازدواج در کشور ما دانست و افزود: در تمدن اسلامی از گذشته‌های دور تا به امروز خانواده سالاری حاکم بوده و  ازدواج به وقت نیاز علی رغم مشکلات مالی در دوره‌های تاریخی ما کاملاً محسوس است.

عباسی ادامه داد: در دوره‌های تاریخی کشور ما جوانان بر اساس باورهای سنتی و دینی خود، علی رغم همه مشکلات اقتصادی ازدواج می‌کردند و تا سن ۳۰ سالگی چندین فرزند داشتند اما امروزه برخی جوانان زیادی در کشور تا سن ۴۰ سالگی هنوز برای ازدواج اقدام نکرده‌اند.

وی با اشاره به افزایش رشد کسب و کار در فضای مجازی بیان کرد: مهارت کسب درآمد در فضای مجازی، تفاوت‌های فرهنگی، قوانین حمایت از خانواده و جوانی از ظرفیت‌های ازدواج در کشور است که باید با توجه به این ظرفیت‌ها و اجرای کامل و تقویت قوانین حمایتی ازدواج به رشد هرچه بیشتر ازدواج جوانان در جامعه کمک کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه گلستان با تأکید بر احداث خوابگاه متاهلی دانشجویی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ فقط در دانشگاه گلستان ۱۰۸ دانشجو ازدواج کرده‌اند و در کلان دانشگاه گلستان ۵۳۰ نفر دانشجوی متاهل داریم که رقم قابل توجهی بوده و نیازمند حمایت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha