• یکشنبه / ۴ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402040401593
  • خبرنگار : 50160

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تاکید کرد

لزوم مصرف بهینه انرژی در اماکن مذهبی زنجان

لزوم مصرف بهینه انرژی در اماکن مذهبی زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از امنا و متصدیان اداره اماکن مذهبی استان خواست با توجه به تمهیدات دولت برای کاهش مصارف انرژی و ورود به فصل تابستان، مصرف برق این اماکن را با مدیریت بهینه و نظارت مستمر، حداقل به نصف ایام عادی کاهش دهند.

حجت‌الاسلام مختار کرمی شامگاه دیروز (۳ تیرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سطح استان زنجان نزدیک به ۱۵۰۰ مسجد، تکیه، حسینیه، مهدیه و مکان مذهبی مشابه و ۱۳۲ امامزاده وجود دارد که حدود ۵۰ درصد آنها در ایام مختلف سال فعال هستند و باید مصرف برق آنها به ویژه در بحث روشنایی، سرمایشی و گرمایشی مدیریت شود تا هم از اسراف جلوگیری شده و هم منابع ملی بیهوده هدر نرود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: به هیچ وجه لزومی ندارد برای مراسم روزانه و عادی که جمعیت هم به اندازه تمام گنجایش آن محل نیامده، کل چراغ‌ها و نورافکن‌ها و سایر منابع نوری و همه تجهیزات سرمایشی و تامین آب گرم را روشن کنیم بلکه  میزان روشنایی یا سرمایش را باید متناسب با اندازه مکان و میزان جمعیت موجود تنظیم کنیم.

وی تصریح کرد: نفت، گاز، آب و برق منابع ملی و امانت خداوند در دستان ما هستند که باید برای آیندگان نیز باقی بماند و حتما مصرف ما در حد استاندارد و الگوی مصرف تعیین شده هر بخش باشد. تعرفه‌های پایین این منابع که دوباره از بودجه عمومی کشور جبران می‌شود نباید دلیلی بر اسراف منابع باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه اقشار مذهبی و به‌ویژه اداره‌کنندگان اماکن متبرکه، باید دوطلب و پیش‌قدم دوری از اسراف و مصرف بیش از حد باشند که تا حد زیادی این‌گونه است و اخیرا نیز از حسینیه اعظم زنجان به دلیل مصرف بهینه گاز تجلیل شد، خاطرنشان کرد: اما باید مصرف به اندازه و جلوگیری از هدر رفت منابع، برنامه همیشگی ما حتی در ایام عادی و فراوانی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha