• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402040603918
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نمایندگان مردم اصفهان در مجلس مطرح کردند؛

استان اصفهان به آب شرب نیاز دارد

استان اصفهان به آب شرب نیاز دارد

ایسنا/اصفهان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ابنیه تاریخی در حال از بین رفتن است، گفت: زاینده‌رود بیش از این توان ندارد و نیازمند تأمین آب برای شرب استان اصفهان هستیم،

مهدی طغیانی امروز (سه‌شنبه ۶ تیرماه) در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان در جلسه شورای مسکن استان اصفهان، با اعلام اینکه گزارش‌های مسکن نگران کننده است، اظهار کرد:  ایجاد شهرک و واحد مسکونی جدید آمار خوبی است، اما در راس همه این مسکن‌ها در اصفهان آب قرار دارد. شهر اصفهان در طومار شیخ بهایی ۳۰ میلیون متر مکعب حقابه برای شرب دارد.

وی با تاکید بر اینکه منبع جدیدی برای تأمین آب جمعیت جدید اضافه نشده است، افزود: اکنون که هنوز ساخت و ساز جدید انجام نشده‌، ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب شرب در استان مصرف می‌شود که این نیاز آبی از آبخوان، حقابه کشاورز و محیط زیست تأمین می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به فرونشست زمین در شهر اصفهان گفت: ابنیه تاریخی در حال از بین رفتن است. بیشتر جمعیت بهارستان و فولادشهر مهاجر هستند، رشد جمعیت شهر اصفهان کمتر از میانگین کشوری است که نشان می‌دهد با روش‌هایی همچون بافت فرسوده می‌توان نیاز آن را تأمین کرد.

وی با تاکید بر اینکه زاینده‌رود بیش از این توان ندارد و نیازمند تأمین آب برای شرب استان اصفهان هستیم، تصریح کرد:  نباید بار اضافه بر زاینده‌رود ایجاد شود،  راه‌های شریانی و روستایی اصلی استان وضعیت مناسبی ندارد، یک راه روستایی اکنون در استان اصفهان ۴۰ روستا را به یکدیگر وصل می‌کند، اما وضعیت مناسبی ندارد و اعتباری برای آن نیز تعریف نشده است.

زهرا شیخی، دیگر نماینده مردم اصفهان نیز  در جلسه شورای مسکن استان اصفهان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان در ظاهر استانی برخوردار است، اما از نابرخورداری‌های زیادی رنج می‌برد. شهر بهارستان پس از گذشت ۳۰ سال از راه‌اندازی حتی از زیرساخت‌های اولیه محروم است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۷۰ هزار جمعیت در بهارستان ساکن شده، اما مدرسه، امکانات رفاهی، سالن ورزشی و حمل و نقل عمومی مناسب برای این شهر ایجاد نشده است. لازم است سرانه ورزشی و امکانات رفاهی برای بانوان در این شهر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: قطار سریع‌السیر نیز می‌تواند بسیاری از مشکلات استان را رفع کند. همچنین چهار شهرستان جدید به استان اصفهان اضافه شده است که در حوزه راه، مسکن و حمل و نقل مسائل جدی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha