• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402040704310
  • خبرنگار : 50107

رئیس اتحادیه املاک مشهد خبر داد

شناسایی ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد مشاوره املاک غیرمجاز در مشهد

شناسایی ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد مشاوره املاک غیرمجاز در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه املاک مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد صنفی غیرمجاز املاک در مشهد شناسایی و پلمب شده‌اند.

حسین رستمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت بازار مسکن در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر بازار مسکن در زمینه خرید و فروش و اجاره در رکود به‌سر می‌برد.

وی افزود: در حال حاضر تغییر قیمتی نیز در بازار وجود نداشته و حتی در برخی مناطق شاهد کاهش قیمت بودیم. اگر تولید مسکن افرایش پیدا کند، شاهد کاهش و ثبات قیمت خواهیم بود.  

رستمی بیان کرد: امسال نیز حداکثر میزان برای افزایش اجاره ۲۰ درصد برای مشهد و سایر شهرستان‌ها اعمال خواهد شد. از موجرین درخواست داریم تا انصاف را در نظر بگیرند و در صورت امکان با رقم کمتری قرارداد ببندند.

رئیس اتحادیه املاک مشهد ادامه داد: بهتر است در زمینه اجاره مسکن تعاملی بین مردم باشد اما اگر کسی از عرف خارج شود، ما مجبور هستیم به صورت قانونی افزایش اجاره سالانه را تعیین کرده و با آن برخورد کنیم.

وی بیان کرد: زمانی که اجاره‌بها توسط موجران اضافه شود و مستاجر نتواند اجاره را پرداخت کند، قطعا مردم به حاشیه شهر مراجعه خواهند کرد. بیشتر درخواست اجاره‌های ما در حاشیه شهر است و حتی بسیاری از مستاجرین به گلبهار مهاجرت کرده‌اند.

رستمی با اشاره به برخورد با واحدهای صنفی غیرمجاز عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد صنفی غیرمجاز املاک در مشهد شناسایی و پلمب شده‌اند. اولویت کار ما برخورد با واحدهای صنفی غیرمجاز خواهد بود؛ به طوری که دیگر نتوانند در هیچ محله مشهد فعالیت داشته باشند.

رئیس اتحادیه املاک مشهد اضافه کرد: این افراد باید به سمت اخذ مجوز بروند و اگر امکان این کار را ندارند، قبل از اینکه ما به سراغ آن‌ها برویم، خودشان واحد صنفی را جمع‌آوری کنند. بر اساس دستور فرماندار مشهد و استاندار خراسان رضوی تا پایان شهریور باید همه واحدهای صنفی غیر مجاز در تمام صنوف شناسایی و جمع‌آوری یا ساماندهی شوند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha